BOŚ jeszcze bardziej zielony
Mało instytucji finansowych ma tak ściśle określony profil wiodącej działalności, jak Bank Ochrony Środowiska. Sama nazwa tego podmiotu jednoznacznie świadczy, że inicjatywy w zakresie ochrony przyrody czy finansowania energooszczędnych i czystych technologii powinny mieć absolutny priorytet, i tak było w istocie.
Finansowanie i wsparcie eksperckie
Indywidualni klienci tego banku doskonale pamiętają lokaty terminowe, opatrzone wizerunkiem chronionych zwierząt żyjących w polskich lasach: wilka, susła, rysia i wielu innych, a część dochodów uzyskiwanych z tych produktów bank przeznaczał na wsparcie zagrożonych gatunków.
Osoby budujące domy jednorodzinne mogły z kolei skorzystać z szerokiej oferty produktów, pozwalających na sfinansowanie czystych technologii grzewczych, poczynając od prostych kredytów i pożyczek aż po BOŚ EkoSystem, czyli pakiet, w ramach którego klient otrzymywał nie tylko finansowanie, ale wsparcie eksperckie w zakresie wyboru optymalnego źródła ciepła, a także montaż i obsługę serwisową instalacji.
Ekologiczny i cyfrowy
Zdaniem przedstawicieli tej instytucji, nacisk na wspieranie ekologii powinien być jeszcze bardziej widoczny, a działania prowadzone przez bank w ostatnim czasie tylko potwierdzają owe deklaracje.
– Z determinacją zmierzamy w stronę banku zielonego, o czym świadczy choćby wzrost salda kredytów na inwestycje proekologiczne o 6% – zaznaczył Emil Ślązak, dodając, iż kierunek ten będzie kontynuowany także i w kolejnych latach, pomimo mało sprzyjającej sytuacji.
Ekologiczny i cyfrowy – dwa nowe cele BOŚ Koncentracja na produktach przyjaznych środowisku to jeden z dwóch głównych priorytetów dla BOŚ na najbliższe lata. Innym jest przyspieszenie dynamiki cyfrowej transformacji banku.
– BOŚ nie do końca kojarzy się z nowoczesnym, elektronicznym podmiotem – podkreślił prezes Ślązak, dodając, iż osoby, które obecnie skorzystają ze zdalnych kanałów transakcyjnych banku, będą mogły poczuć się mile zaskoczone.
W minionym półroczu udało się uruchomić całkiem nową stronę internetową i aplikację mobilną, która ma charakter hybrydowy.
Prezes banku zapewnił, że z nowych funkcjonalności skorzystać mogą zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi.
Czas na robotyzację
To nie jedyne korekty, jakie w ostatnim czasie wdrożyły władze BOŚ. Zmiany czekają także obszar bankowości transakcyjnej.
Od 1 czerwca br. klienci tego podmiotu mogą korzystać z przelewów natychmiastowych, realizowanych w ramach systemu Express Elixir.
Temu, co dzieje się od frontu, towarzyszą zmiany w obszarze Back office. Prezes BOŚ przypomniał, że jednym z takich obszarów jest budowa nowoczesnego systemu CRM.
– Chcemy zwiększyć znaczenie procesów opartych o robotyzację – dodał Emil Ślązak.