BNP Paribas Leasing Solutions Polska wprowadza zdalną weryfikację klientów
Proces onboardingu oparty na nowoczesnych, cyfrowych narzędziach, dostarczonych przez Autenti i ARIADNEXT, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz pozytywnie wpłynie na doświadczenie użytkowników.
Firma zdecydowała się na wdrożenie cyfrowego systemu obsługi klienta by efektywnie realizować procesy wewnętrzne, pozostawać w zgodzie z wewnętrznymi procedurami przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa i poprawie wydajności w kanale internetowym. Jak podkreśla Michał Porycki, dyrektor zarządzający TS w BNP Paribas Leasing Solutions: digitalizacja procesów biznesowych staje się priorytetem i stanowi istotny element funkcjonowania wielu organizacji. Odpowiedni proces weryfikacji jest kluczowy dla bezpieczeństwa funkcjonowania naszych klientów w świecie wirtualnym. Ponadto zautomatyzowane rozwiązania do weryfikacji tożsamości, przyspieszają znacznie proces i zwiększają satysfakcję naszych klientów.
Cały proces jest intuicyjny i trwa kilkadziesiąt sekund
Wprowadzone rozwiązanie wykorzystuje system IDCheck.io firmy ARIADNEXT by IDnow, dostępny w ramach usługi Broker.ID na platformie Autenti. IDCheck.io oparte na sztucznej inteligencji, łączy optyczne rozpoznawanie znaków (OCR) i uczenie maszynowe, dając możliwość weryfikacji w pełni zdalnie i automatycznie. Cały proces jest intuicyjny i trwa kilkadziesiąt sekund, a klient potrzebuje wyłącznie dowodu osobistego oraz kamery internetowej.
System w czasie rzeczywistym analizuje autentyczność dokumentu tożsamości
W momencie logowania do usługi, system najpierw odczytuje informacje z dokumentu tożsamości i w czasie rzeczywistym analizuje jego autentyczność – werdykt pojawia się w mniej niż dwanaście sekund. Pozwala również na kontrole krzyżowe i sprawdzenie, czy na przykład nazwa dokumentu tożsamości jest taka sama, jak w przypadku innych dokumentów potwierdzających. Następnie użytkownik przechodzi przez sesję liveness zwaną także testem żywotności, w trakcie której jest proszony o poruszanie głową zgodnie ze wskazówkami. Narzędzie porównuje dane biometryczne, nagranie wideo z fotografią z dokumentu tożsamości.
Czytaj także: BNP Paribas Leasing Solutions Polska wprowadza zdalne podpisywanie umów finansowania dla firm >>>
Już na początkowym etapie system IDCheck.io weryfikuje, czy osoba znajdująca się przed ekranem komputera lub telefonu jest rzeczywiście tym, za kogo się podaje.
– Jest w stanie wykryć ewentualne nieprawidłowości, jak maskę na twarzy, awatara lub osobę trzecią w procesie. Ma to fundamentalne znaczenie w kontekście zwalczania kradzieży tożsamości i przeciwdziałaniu oszustwom. Rozwiązanie wdrażają firmy, dla których priorytetem jest bezpieczeństwo i komfort użytkowników, stąd coraz większa popularność zdalnej weryfikacji tożsamości także w branżach nieobjętych regulacjami i wymogami AML/CFT i KYC – tłumaczy Anna Worwa, Dyrektor Sprzedaży na rynek Europy Środkowo-Wschodniej firmy ARIADNEXT, dostawcy rozwiązania.
– Niewątpliwie współpraca w zakresie zastosowania cyfrowych narzędzi oraz automatyzacja kolejnych etapów obsługi transakcji leasingowej zwiększy konkurencyjność BNP Paribas Leasing i pozwoli firmie zadbać o płynne, bezproblemowe doświadczenie użytkowników, biorąc pod uwagę zmieniające się oczekiwania i zachowania klientów, szczególnie w kontekście pandemii i związanej z tym pracy zdalnej. Uruchomiona usługa zdalnej weryfikacji tożsamości w ramach Broker.ID przyspiesza podpisanie umów i pożyczek leasingowych. Weryfikacja wykorzystująca biometrykę twarzy oraz elektroniczną weryfikację dowodu osobistego jest dostępna 24/7, dzięki czemu skraca się czas poświęcony na dojazd przedstawiciela dealera do klienta w celu podpisania umowy. Klienci mogą z dowolnego miejsca, w wybranym przez siebie momencie zrealizować formalności – dodaje Anna Krasuska, Head of Sales w Autenti.