Blue Lead ułatwia bankom pozyskiwanie wartościowych klientów
Blue Lead – bo tak nazywa się nowe oprogramowanie Blue Media – analizuje lead-y sprzedażowe spływające do banku kanałami elektronicznymi. Wykorzystuje reguły i algorytmy od lat działające w serwisach własnych Blue Media. Poza danymi wprowadzanymi przez formularz, system wykorzystuje do oceny m.in. dane behawioralne (mówiące o tym jak Klienci zachowują się na stronach WWW wypełniając formularz), szczegółowe dane techniczne i środowiskowe (gdzie i na jakim urządzeniu Klient wypełnia wniosek) oraz reguły pozwalające wskazać potencjalne przypadki nadużyć finansowych. System pod uwagę bierze baterię kilkudziesięciu różnorodnych parametrów. Zbiera informacje m.in. na temat używanego sprzętu komputerowego, oprogramowania i lokalizacji. Na ostateczną ocenę wpływ mogą mieć takie szczegóły jak szybkość wypełniania formularza, liczba lead-ów przychodzących z jednego komputera, a nawet dzień tygodnia czy pora dnia, kiedy został złożony wniosek. Sam adres email badany jest na kilkanaście sposobów. Analiza statystyczna tysięcy wcześniejszych lead-ów pozwoliła zbudować innowacyjny system, wychwytujący potencjalne nadużycia. Takie przypadki są odpowiednio oznaczane lub przekazywane do rozpatrzenia w innym kanale.
– Do stworzenia tak skomplikowanego mechanizmu wykorzystaliśmy nasze doświadczenie i rozwiązania, jakich z powodzeniem używamy we własnych serwisach – służących do realizacji płatności czy udzielania pożyczek społecznościowych – zdradza Natalia Strzeżewska z Blue Media. – Co istotne, automatyczna weryfikacja lead-u odbywa się w czasie rzeczywistym. Ocena jest więc natychmiastowa, a sam proces nieodczuwalny dla potencjalnego Klienta.
System pozwala na wstępną, automatyczną ocenę poprawności i wartości lead-u. Banki wykorzystają te dane przede wszystkim do ustalenia kolejności zgłoszeń do dalszej obsługi (np. przez pracowników Call Center), a także do wstępnego identyfikowania potencjalnych nadużyć. Taka wstępna ocena i selekcja podnosi efektywność działań sprzedażowych – pozwala pracownikom sprzedaży skupić się w pierwszej kolejności na dobrze rokujących wnioskach. Co więcej, automatyczny system oceny lead-ów może być wykorzystywany jako podstawa do rozliczeń z ich dostarczycielami. Ma to zastosowanie w szczególności w sytuacji, kiedy bank płaci dostawcom lead-ów jedynie za te wartościowe, spełniające określone kryteria.
Co ważne, Blue Lead to tzw. „oprogramowanie uczące się”. Wraz z analizą kolejnych lead-ów buduje bazę wzorów zachowań, co pozwala na ciągłe doskonalenie mechanizmów oceniających i podnoszenie ich skuteczności.
Blue Lead jest w pełni kompatybilny z platformą do sprzedaży produktów bankowych Blue Media – CreditOnLine. Platforma ta służy do pełnej obsługi sprzedaży kredytów w Internecie – od prezentacji oferty po windykację. Dostępna jest również na urządzeniach mobilnych i umożliwia wzięcie kredytu w 15 minut. Przenosząc cały proces do Internetu i automatyzując go zapewnia efektywne dotarcie do Klienta i optymalizację kosztów.
Andrzej Jędrzejczak