Biedronka prowadzi w ”eliminacjach” przed EURO 2012

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

biedronka.250x140EURO 2012 to nie tylko święto piłkarskich emocji - to także wyścig marek, które konkurują o uwagę odbiorców. W nadchodzącym czasie powiedzenie 'futbol sprzedaje' będzie aktualne jak mało kiedy, a zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe będą przekładały się na wyniki promujących się firm.

Jak pokazuje badanie Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), w trakcie kilku miesięcy poprzedzających turniej kojarzenie marek z tą imprezą zmieniało się. Obecnie najczęściej wskazywaną marką (55%) jest Biedronka, która sponsoruje polską reprezentację. Jej wynik był stabilny w kwietniu i na początku maja, by na koniec tego miesiąca gwałtownie wzrosnąć. Na drugim miejscu znalazła się Coca-Cola (oficjalny sponsor turnieju i partner narodowy) wskazywana przez niezmiennie około połowę badanych.

120612.biedronka.550x440

Na wysokim, trzecim miejscu uplasowała się marka Tyskie, która w tym sezonie nie sponsoruje turnieju ani reprezentacji, ale dzięki swojej skutecznej komunikacji reklamowej zdołała wzbudzić w odbiorcach silne skojarzenia z Mistrzostwami. Za nią znalazły się inne marki piwa: Warka – sponsor reprezentacji piłkarskiej (33% wskazań) i Carlsberg – oficjalny sponsor i partner narodowy(26%). Tuż za Carlsbergiem, z bardzo podobnymi wynikami uplasowały się: McDonald’s (24%), Adidas (22%), Wedel (21%) i Orange (19%). Pierwszą dziesiątkę zamyka Pepsi Cola, której skojarzenie z turniejem powoli rośnie od dwóch miesięcy (obecnie 17%).

„Obok rywalizacji drużyn narodowych o serca i umysły kibiców rywalizują także marki. Monitoring reklam związanych z EURO 2012 pokazuje, że postrzeganie marek dynamicznie się zmienia i nawet najsilniejsi nie mogą być pewni utrzymania swojej pozycji. Liczy się pomysł na reklamę, rola sponsora imprezy nie gwarantuje wcale sukcesu. W wyścigu o zaistnienie w świadomości Polaków w kontekście EURO 2012 doskonale radzą sobie takie marki jak: Biedronka, Tyskie czy Warka. Rozpoczynamy teraz nowy etap badania 'Monitoring reklam na EURO 2012′. Realizacja badania w trybie codziennym pozwoli z większą dokładnością śledzić efektywność działań marketingowych związanych z tą imprezą” – komentuje Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IIBR.

Badanie „Monitoring reklam na EURO 2012” realizowane jest metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie polskich internautów 15+ n=1500. Do tej pory zrealizowano łącznie cztery fale badania.

Źródło: Interaktywyny Instytut Banań Rynkowych