BGK pomaga w ekspansji zagranicznej polskim firmom
Całkowity koszt budowy fabryki wyniósł ponad 100 mln euro. To jeden z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych energetycznie zakładów wytwórczych na świecie. Jego łączna powierzchnia sięga 40 tys. m2, a z dwóch linii produkcyjnych będzie schodzić do 2 mld puszek rocznie. Fabryka będzie produkować opakowania do napojów dla krajów takich jak: Belgia, Holandia, Luksemburg, Niemcy i Francja.
Będąc europejskim liderem w branży opakowań metalowych musimy być obecni na rynkach kluczowych dla rozwoju naszej firmy. Wymaga to znaczących nakładów finansowych, dlatego rozbudowujemy sieć naszych zakładów w taki sposób, by zwiększać konkurencyjność, redukować koszty logistyczne oraz środowiskowe i być jak najbliżej klienta – podkreśla Stanisław Waśko Wiceprezes Zarządu CAN-PACK S.A.
Wspieranie międzynarodowej działalności polskich firm to jeden ze strategicznych celów Banku Gospodarstwa Krajowego. Obecnie bank współpracuje z polskimi przedsiębiorcami w 48 krajach na 6 kontynentach. W 2017 r. polski bank rozwoju półtorakrotnie zwiększył skalę wsparcia dla ekspansji i działalności eksportowej rodzimych przedsiębiorstw. Dzięki temu nasze firmy rozpoczęły działalność m.in. w Albanii, Luksemburgu, Szwajcarii, Chile, USA, Afganistanie, Iranie i Pakistanie.
– Nasze firmy coraz śmielej wchodzą na zagraniczne rynki. To często kosztowne i ryzykowne przedsięwzięcia. Dlatego Bank Gospodarstwa Krajowego konsekwentnie poszerza skalę współpracy z polskimi przedsiębiorcami, którzy chcą skutecznie konkurować na europejskiej i globalnej arenie. Tylko w 2017 r. nasze zaangażowanie we wsparcie międzynarodowej działalności gospodarczej przekroczyło 3 mld zł – mówi Wojciech Hann, członek zarządu BGK.
BGK