Bartłomiej Nocoń: Wyróżnienie w takim towarzystwie to zaszczyt

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nicon.barlomiej.01.400x217Wypowiedź dla aleBank.pl: Bartłomiej Nocoń, Dyrektor Zarządzający Pionem Bankowości Detalicznej w Banku Pekao

Bartłomiej Nocoń: Przede wszystkim traktuję to wyróżnienie jako zaszczyt. Faktycznie na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest rynek bankowości detalicznej, komercyjnej w naszym kraju umiejętność wyróżnienia się, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, jest elementem, który decyduje o pewnej przewadze konkurencyjnej. Miałem okazję i przyjemność od samego początku uczestniczyć w procesie powstawania bankowości elektronicznej w najważniejszych, przełomowych wydarzeniach w tym obszarze. Przypomnę: pierwsze systemy bankowości elektroniczne w kraju, jeden z pierwszych systemów internetowych maklerskich dedykowanych klientom biura maklerskiego, jedna z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych funkcjonalnie platform elektronicznych dla klientów indywidualnych, pierwsza platforma w Polsce dedykowana dla klientów segmentu SMI w banku PKO SA, całkowita przebudowa systemu dla klientów indywidualnych PKO 24 i w końcu coś, co dostrzegliśmy kilka lat temu – zmiana zachowań konsumentów i krok w kierunku mobilności – zdecydowane wejście Banku PKO SA w rynek bankowości mobilnej uwieńczony w ubiegłym roku wdrożeniem nowoczesnego systemu płatności mobilnych PeoPay. Zapytał pan jak dochodzi się do takich przełomowych wdrożeń i rozwiązań. Myślę, że istotnym elementem jest umiejętność wsłuchiwania się w to, co mówią i czego oczekują klienci. To jest często powtarzane – szukajmy rozwiązań odpowiadających na potrzeby naszych klientów. Jeśli umiejętnie podchodzimy i analizujemy te oczekiwania, jeśli rozmawiamy z naszymi klientami, jeśli w sposób odpowiedzialny, ostrożny i równocześnie mądry podchodzimy do projektowania nowych rozwiązań i analizujemy rynek, który jest rozwinięty w kontekście nowoczesnych technologii, to mamy szansę zaproponować w odpowiednim momencie, kanale odpowiedni produkt, z którego klienci na masową skalę korzystają. Takim przykładem jest bankowość mobilna, którą w tej chwili naszym klientom polskich banków proponujemy. Bankowość mobilna, która w ciągu dwóch lat rozrosła się na niespotykaną skalę. Klienci zaczynają korzystać z rozwiązań bankowości mobilnej – ponad 2 mln klientów na rynku polskim. Osobiście cieszę się, że nadal mam możliwość uczestnictwa w tego typu projektach przełomowych z punktu widzenia oferowania konkurencyjnych rozwiązań klientom polskich banków ze szczególnym uwzględnieniem Banku PeKao SA.      

aleBank.pl

Zobacz rozmowę w wersji wideo:Bartłomiej Nocoń: Wyróżnienie w takim towarzystwie to zaszczyt