Bankowość i Finanse | e-Faktury – Asseco Poland | Krajowy System e-Faktur (KSeF) – rewolucja w polskim systemie faktur obejmie również banki

Bankowość i Finanse | e-Faktury – Asseco Poland | Krajowy System e-Faktur (KSeF) – rewolucja w polskim systemie faktur obejmie również banki
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Krajowy System e-Faktur to nowoczesna platforma stworzona przez Ministerstwo Finansów, której celem jest digitalizacja procesu wystawiania, odbierania oraz przechowywania faktur w Polsce. Wdrożenie tego systemu jest częścią szerszej strategii rządu mającej na celu m.in. uproszczenie i uszczelnienie systemu podatkowego, a także zwiększenie przejrzystości obrotu gospodarczego. Do nadchodzących zmian musi przygotować się sektor bankowy, który odgrywa kluczową rolę w procesie przepływu pieniądza. Dla banków KSeF to również szansa na ograniczenie ryzyka wystąpienia nadużyć i możliwość oferowania nowych produktów klientom.

Agata Garvin
Kierownik Projektu
Asseco Poland

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur sprawi, że tradycyjne faktury papierowe oraz dotychczasowe formy elektroniczne zostaną zastąpione jednolitą strukturą e-faktur. To przyczyni się do zminimalizowania błędów, ograniczenia oszustw oraz usprawnienia procesów księgowych i podatkowych.

System centralny będzie w praktyce działał jako pośrednik między wystawcą a odbiorcą faktury. Proces ten będzie sprowadzał się do kliku prostych kroków:

  • Wystawienie faktury – przedsiębiorca generuje fakturę w swoim systemie księgowym, która następnie jest przesyłana do KSeF.
  • Weryfikacja i nadanie numeru – system weryfikuje fakturę, a następnie nadaje jej unikalny numer identyfikacyjny.
  • Udostępnienie faktury odbiorcy – po pozytywnej weryfikacji, faktura jest udostępniana odbiorcy w KSeF. Odbiorca może ją pobrać i zaimportować do swojego systemu księgowego.
  • Przechowywanie faktury – faktury są przechowywane w systemie przez 10 lat, co gwarantuje dostępność dokumentacji na potrzeby np. kontroli podatkowej.

Korzyści dla banków i biznesu

Eksperci z branży finansowej wśród głównych korzyści wynikających z wdrożenia KSeF wymieniają:

Automatyzację i uproszczenie procesów księgowych – KSeF przyczyni się do poprawy efektywności operacyjnej, znacznej redukcji czasu i kosztów administracyjnych związanych z obsługą faktur, a także zmniejszenia obciążenia pracowników działu księgowości. Elektroniczne faktury mogą być automatycznie księgowane, co eliminuje potrzebę ręcznego wprowadzania danych i pozwala skupić się na bardziej strategicznych zadaniach.

Zwiększenie ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK