Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży: Naszą rolą jest edukacja, nie doradztwo finansowe

Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży: Naszą rolą jest edukacja, nie doradztwo finansowe
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Z Reną Banachowicz rozmawiał Konrad Machowski.

Wolontariat w dziedzinie edukacji zwykle kojarzy się z aktywnością społeczną ludzi młodych, nierzadko studentów. Pani doświadczenia w tym obszarze są całkiem inne, w jaki sposób zaangażowała się pani w szerzenie wiedzy ekonomicznej?

– W bankowości przepracowałam łącznie 35 lat, i na rok przed przejściem na emeryturę zaczęłam się zastanawiać, co będę robić. Praca w sektorze finansowym pochłania wiele czasu i wiąże się z olbrzymim zaangażowaniem, zdałam sobie sprawę, że na emeryturze będę również potrzebować podobnej aktywności. Tą formą zaangażowania w moim przypadku okazała się właśnie edukacja finansowa. Jako wieloletni pracownik Banku Handlowego w Warszawie doskonale kojarzyłam działania edukacyjne, w których uczestniczyła Fundacja Kronenberga. M.in. w 2013 r. dołączyłam do sektorowego projektu Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL, zainicjowanego i organizowanego przez Warszawski Instytut Bankowości. Sama nazwa projektu jest niezwykle znacząca, chodzi o to, by młode pokolenie złapało bakcyla oszczędzania, racjonalnego gospodarowania finansami czy planowania swych wydatków. W 2014 r., a więc na rok przed emeryturą, postanowiłam przystąpić do tej inicjatywy, która okazała się w istocie realizacją dalszych planów życiowych. To, co wyróżniało BAKCYLA spośród innych inicjatyw mających na celu podnoszenie kwalifikacji ekonomicznych młodego pokolenia to szczególny nacisk na umiejętność przekazywania wiedzy i aktywizacji uczniów, swoistego pobudzania ich do myślenia w kategoriach ekonomicznych. Zajęcia nie mają charakteru teoretycznych i oderwanych od rzeczywistości wykładów, multimedialne prezentacje stanowią podstawę do dyskusji i pełnej współpracy z klasą. Wszyscy wolontariusze BAKCYLA rozpoczynają swoją przygodę od specjalnego szkolenia w zakresie niezbędnych umiejętności dydaktycznych, co dla praktyków bankowości stanowi nierzadko całkiem nowe doświadczenie. Mam szczerą nadzieję, że póki zdrowia starczy, będę kontynuować prowadzenie tych zajęć z młodzieżą w ramach BAKCYLA.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK