Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL: Kiedy bankowiec uczy finansów

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Celem Programu Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL jest wsparcie młodzieży w poznawaniu świata finansów. Kluczowe są lekcje o zarządzaniu finansami osobistymi prowadzone przez wolontariuszy - na co dzień pracowników banków. Do swej roli wolontariusze BAKCYLA są przygotowywani poprzez warsztatowe szkolenie. Otrzymują zestaw materiałów, w tym scenariusze lekcji, oraz bieżące wsparcie metodyczne i organizacyjne. Swoimi spostrzeżeniami ze spotkań z młodzieżą dzielą się wyjątkowi bankowcy wolontariusze BAKCYLA.

Czy zaopiekuję się małą myszką?

Jarosław Głogowski: Współpracuję z Warszawskim Instytutem Bankowości w ramach projektu BAKCYL od 2015 r. Właściwie wtedy zaczęło się moje dodatkowe życie jako wolontariusza. Wraz ze mną jest w projekcie spora grupa wolontariuszy z ING Banku Śląskiego SA. Cieszę się również, że województwo śląskie było drugim regionem, gdzie projekt został wdrożony. Myślę, że skala projektu, grono osób zaangażowanych w wolontariat, liczba przeprowadzonych lekcji i wydźwięk społeczny tego programu mocno przekroczyły oczekiwania jego pomysłodawców.

Nie tak dawno temu Urszula Szulc, dyrektor projektów edukacyjnych w WIB, poprosiła mnie, abym się pojawił na jednym ze szkoleń dla nowej grupy wolontariuszy w Katowicach i podzielił się swoimi przemyśleniami i doświadczeniem. To zadanie skłoniło mnie do pewnej refleksji – czym ten program jest dla mnie, po co i jak to robię oraz co z tego wynoszę. Zazwyczaj w codziennej kolejce wydarzeń: praca, dom i inne aktywności nie próbowałem zadawać sobie tego pytania. Wiadomo, na refleksję trzeba mieć czas, a w XXI wieku wszyscy mamy z tym większy lub mniejszy kłopot – czas to towar deficytowy.

Jak ten projekt wpłynął na mnie, jak mnie rozwinął – tak naprawdę dotarło to do mnie po spotkaniu z nową grupą wolontariuszy w Katowicach. Traktuję swój udział w nim jako taki swoisty job crafting mojego życia zawodowego. Inaczej zacząłem postrzegać swoją pracę zawodową, bardziej świadomie przyglądam się relacjom międzyludzkim, pracuję nad swoim stylem i sposobem komunikacji i moje relacje ze współpracownikami są na innym, lepszym poziomie.

Każda lekcja to wyzwanie – uczestniczymy jako wolontariusze w łączeniu dwóch platform: edukacyjnej i bankowej. Na nas spoczywa obowiązek, aby świat finansów – który obecny jest w mediach ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK