Banki w sieci: OD PLACÓWKI DO SMARTFONA

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2014.01.foto.016.400xW dużych polskich bankach gros transakcji klientów jest już prowadzona poza oddziałem, za pomocą internetu, coraz częściej w bankowości mobilnej, na tabletach, smartfonach i w ATM-ach. Czy tradycyjne oddziały przestaną być potrzebne?

W Citi Handlowym w skali miesiąca mniej niż 5 proc. transakcji jest dokonywanych w oddziałach. Ekosystem Smart to nowa strategia, która ma być odpowiedzią na oczekiwania rynku, a także próbą przedefiniowania roli placówek bankowych. W przeszłości klienci przychodzili do nich, aby dokonywać rozliczeń i zarządzać swoimi finansami. Teraz Citi Handlowy odnotowuje pięć razy więcej transakcji realizowanych za pośrednictwem platformy bankowości mobilnej niż w oddziałach. Klienci mają bank w swojej kieszeni. To ich smartfon.

Bank jak sklep Wedla

Ekosystem Smart to koncepcja nowoczesnych usług finansowych, w której bank podąża za zmieniającymi się potrzebami klienta i buduje dla niego sieć mobilnych, internetowych rozwiązań oraz placówki doradcze. Citi Handlowy otworzył w Katowicach pierwszy oddział Smart, który przypomina nieco sklep Wedla, do tego stopnia, że niektórzy klienci wchodzili do niego, poszukując słodyczy. Placówki Smart, mają być zlokalizowane w ramach hot spotów, zastosowane w nich najnowsze technologie umożliwią wygodny kontakt z bankiem z wykorzystaniem platform mobilnych i internetowych.

Do końca 2014 r. w obrębie największych aglomeracji Polski będzie funkcjonować 25 placówek typu Smart, które zastąpią tym samym tradycyjne oddziały Citibanku. W systemie tym na nowo została zdefiniowana rola oddziału – zmieniając go z miejsca, gdzie klienci są obsługiwani na miejsce, gdzie mogą kupować nowe usługi i produkty oraz zapoznać się z platformami internetowymi i mobilnymi. A to oznacza, że wszystko, z czym kojarzył się dotychczas oddział, musi ulec zmianie – od lokalizacji, po sposób obsługi klienta.

Aktualnie 90 proc. transakcji w Citi Handlowy jest realizowanych przez platformy Citibank Online i Citi Mobile, a jedynie 2 proc. w oddziałach. Jednocześnie bank zapowiedział wyjście z 19 lokalizacji, które są poza strategicznymi miastami. Obsługa klientów w tych miejscowościach będzie realizowana za pośrednictwem kanałów zdalnych – poprzez CitiPhone, Citibank Online i Citi Mobile, a także przez scentralizowany dział sprzedaży. Dla zwiększenia efektywności, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI