Banki stworzyły system do zastrzegania kart w języku ukraińskim

Banki stworzyły system do zastrzegania kart w języku ukraińskim
Fot. stock.adobe.com/milushka
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Dzięki zaangażowaniu i współpracy Związku Banków Polskich oraz Narodowego Banku Polski powstał System Zastrzegania Kart, który umożliwia obywatelom Ukrainy skuteczną ochronę swoich finansów. System w języku ukraińskim dostępny jest pod numerem (+48) 828 828 828, a o jego funkcjonowaniu można przeczytać na stronie www.zastrzegam.pl.

Obywatele Ukrainy, którzy przybywają do Polski i zakładają konta w polskich bankach, powinni zadbać o bezpieczeństwo swoich danych i finansów. Z myślą o nich, banki uruchomiły specjalną infolinię w języku ukraińskim oraz stronę internetową do zastrzegania kart bankowych.

Międzybankowa infolinia czynna jest całą dobę, przez siedem dni w tygodniu pod numerem (+48) 828 828 828. Na dostępnej w języku ukraińskim stronie internetowej www.zastrzegam.pl obywatele Ukrainy mogą znaleźć informacje jak szybko zastrzec zgubioną lub skradzioną kartkę. Zastrzec można wyłącznie kartę wydaną przez polski bank.

Więcej o pomocy polskich banków dla Ukrainy >>>

Kluczowym elementem systemu jest infolinia IVR, która wykorzystuje technologię rozpoznawania mowy. Po wypowiedzeniu nazwy swojego banku, system głosowy przekierowuje posiadacza karty do właściwej infolinii w celu zastrzeżenia karty.

Pytania, które zadaje system, dotyczą tylko nazwy banku. System nie wymaga podawania danych personalnych takich jak imię i nazwisko czy numer PESEL. Usługa zastrzegania karty jest bezpłatna. Użytkownik ponosi jedynie koszty połączenia telefonicznego — zgodnie z tabelą opłat swojego operatora.

Jak skorzystać z infolinii?

Jeśli zgubisz swoją kartę bądź zostanie Ci ona skradziona, natychmiast podejmij następujące kroki:

– zadzwoń na numer (+48) 828-828-828,

– wypowiedz nazwę swojego banku a system przekieruje Cię do niego,

– odpowiedz na kilka pytań weryfikacyjnych,

– po weryfikacji Twoja karta zostanie zastrzeżona.

Jeśli dokonamy zgłoszenia utraty karty i zastrzeżemy ją, od tego momentu nie odpowiadamy za transakcje nieautoryzowane, które zostały dokonane z użyciem tej karty.

– mówi dr Przemysław Barbrich ze Związku Banków Polskich.

Dlatego, aby jak najszybciej zastrzec skradzioną lub zagubioną kartę, warto mieć zapisany w telefonie numer infolinii.

Operatorem systemu jest Związek Banków Polskich. System powstał dzięki zaangażowaniu Narodowego Banku Polskiego. Partnerami Systemu są: Plus i Orange.

Więcej informacji o systemie w języku polskim i ukraińskim można znaleźć na stronie: www.zastrzegam.pl.

Źródło: Związek Banków Polskich / ZBP