Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. uruchomił kanały społecznościowe poświęcone bankowości mobilnej
Celem jest również przestrzeganie przed zagrożeniami, cyberatakami oraz metodami wyłudzania pieniędzy przez cyberprzestępców. Ciekawe informacje znajdą tu dla siebie także osoby zainteresowane nowoczesnymi możliwościami korzystania z usług bankowych czy np. historią bankowości elektronicznej.
Daria Pawęda, Dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej Banku BPS S.A.:
– Ostatnie dwa lata są bezwzględnie przełomowe pod kątem wzrostu wszystkich obszarów związanych z urządzeniami mobilnymi i szeroko rozumianym kanałem mobilnym. Według raportu „Digital, Social & Mobile in 2015” na świecie w styczniu 2015 roku było ponad 3,64 mld użytkowników telefonów komórkowych (w styczniu 2015 roku było ok. 7,21 mld ludzi na świecie, czyli penetracja wyniosła ponad 50%). Już teraz wiemy, że rok 2016 przyniesie jeszcze większy wzrost w tym zakresie. Coraz więcej osób rozpoczyna swój dzień ze smartfonem w ręku i załatwia wiele codziennych spraw za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ten sposób można kupić bilet komunikacji miejskiej, zrobić zakupy, sprawdzić program telewizyjny oraz prognozę pogody, czy ustalić, którą drogą dotrzemy najszybciej do pracy. Telefon komórkowy ma już ponad połowa populacji świata, w tym stale rośnie ilość posiadanych smartfonów. Coraz częściej mamy potrzebę posiadania dostępu do sieci non-stop, wykorzystując do tego urządzenia przenośne, a ostatnio nawet urządzenia wearables (technologie ubieralne). Mobilnie możemy także zarządzać swoimi finansami czy dokonywać płatności. Coraz więcej banków oferuje aplikacje na smartfony, a Klienci oczekują szybkiego przekazywania im informacji na ten temat. Niestety rośnie też ilość cyberzagrożeń, gdzie rolą banków jest edukowanie Klientów jak ich unikać i bezpiecznie korzystać z elektronicznych kanałów. Jedną z najlepszych form kontaktu z Klientem są media społecznościowe, gdyż przekształcają komunikację w interaktywny dialog. W Banku BPS nie chodzi nam tylko o to, aby przekazywać „suche komunikaty” naszym Klientom, ale także nawiązywać z nimi relacje. Wybraliśmy trzy najbardziej popularne wśród naszych Klientów portale społecznościowe (Facebook, Twitter i Instagram) i postanowiliśmy tą drogą przekazywać Klientom informacje związane z bankowością mobilną i elektroniczną. W mediach społecznościowych komunikacja staje się interakcją społeczną, w której nie ma ścisłego podziału na nadawcę i odbiorcę, dlatego bardzo liczymy na to, że nasi Klienci szybko staną się aktywnymi współtwórcami naszych profili społecznościowych Bank BPS Mobilnie.
Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.