Bank Pekao: już 3,2 mln aktywnych klientów bankowości elektronicznej
Bank Pekao oferuje swoim klientom wygodny dostęp do oferowanych produktów zarówno przez tradycyjną przeglądarkę internetową, jak również cieszącą się dużym uznaniem aplikację mobilną PeoPay. W ciągu ostatnich lat całkowicie odwróciła się struktura logowań. Z telefonu korzysta aż 8 na 10 użytkowników, podczas gdy logowanie „tradycyjne” z poziomu komputera dotyczy tylko 20% klientów.
Aplikacja mobilna PeoPay
Obserwując ten trend Bank Pekao S.A. od kilku lat buduje jedną z najlepiej ocenianych aplikacji mobilnych PeoPay. Jest to nowoczesne narzędzie służące do budowania dobrej i trwałej relacji z klientami – już ponad 1,3 mln klientów korzysta tylko z bankowości mobilnej. Eksperci Pekao dbają, aby dla utrzymania jak najlepszej jakości aplikacja była na bieżąco udoskonalana. Odbywa się to przy pomocy zaawansowanej analityki danych i nowoczesnych narzędzi sztucznej inteligencji, które wspierają sprzedaż. Na koniec sierpnia 2022 r. aplikacja PeoPay miała ponad 2,3 miliona aktywnych użytkowników.
W drugiej połowie 2021 roku miała miejsce premiera nowej technologiczne aplikacji PeoPay – wersji 4.0. Klienci dostali możliwość korzystania z dodatkowych modułów, takich jak inwestycje czy notowania. Nowością jest możliwość zakupu w aplikacji biletów komunikacji miejskiej oraz technologia pozwalająca dokonywać opłat za parkowanie. Klienci Banku Pekao nie muszą szukać parkomatu lub martwić się, że ich czas parkowania minął. Za wszystko mogą zapłacić przy użyciu aplikacji PeoPay. I już ponad 160 000 klientów aktywowało usługę płatności za parkingi i bilety komunikacji miejskiej. Ponad 100 000 osób ma aktywowane płatności za autostrady.
Czytaj także: Bank Pekao: 467,93 mln zł zysku netto w II kw. 2022 roku; wyniki pod wpływem kosztów regulacyjnych i rezerw >>>
– Najnowsza wersja aplikacji PeoPay jest szybka i intuicyjna. Jesteśmy zadowoleni, gdyż cieszy się ona niezmiennym zaufaniem użytkowników. Wprowadzane na bieżąco usprawnienia technologiczne doprowadziły ją do pozycji jednego z liderów jakości i zadowolenia. Konsekwentnie realizujemy strategię stworzenia jednej z najlepszych aplikacji bankowych, nie tylko w Polsce, ale i na świecie – podkreśla Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych Banku Pekao S.A.
Już ponad 60% spośród wszystkich operacji i procesów dostępnych dla klientów indywidualnych można wykonać online
Powszechność telefonów nikogo dziś nie dziwi. Badania wskazują, że już ponad 90% dorosłych Polaków posiada smartfon i korzysta z niego od 4h dziennie i więcej, załatwiając wszystkie swoje sprawy przy pomocy kanałów digitalowych. Już praktycznie każda aktywność – praca, zakupy, bankowanie, nauka czy zabawa – jest przeniesiona do sieci i może odbywać się zdalnie – czy to z poziomu komputera, czy telefonu. Klienci Banku Pekao mogą wykonać „z kanapy” już ponad 60% spośród wszystkich operacji i procesów dostępnych dla klientów indywidualnych.
Najwięcej aktywnych użytkowników bankowości internetowej Bank Pekao ma w Warszawie, Krakowie i Łodzi. Ciekawostka! Najliczniejszą grupę użytkowników bankowości elektronicznej i mobilnej stanowią klienci w wieku do 35 lat. W tej grupie częściej logują się kobiety, i to kobiety są również bardziej „digitalowe” i „mobilne” we wszystkich grupach docelowych.
Jakie dyspozycje klienci wykonują chętnie i często? Bank Pekao odnotowuje, że nawet 50% zleceń składanych przez klientów w kanałach elektronicznych dotyczy pożyczki gotówkowej. Bank Pekao dba o to, aby pożyczka była dostępna szybko, wygodnie i bez zbędnych formalności – a także zdalnie.
Bank Pekao oferuje też wersję aplikacji dla najmłodszych – PeoPay KIDS – stworzoną z dziećmi i dla dzieci w wieku 6-12 lat, w której uczymy dzieci oszczędzania. W aplikacji dzieci mają założonych ponad 90 tys. skarbonek, w których średnio oszczędzają po 359 zł. Najczęstszymi celami są: komputer, telefon, czy prezent dla mamy.Wyjątkową wartością dla klientów będących rodzicami – jest Panel rodzica w aplikacji PeoPay, w którym sprawują dyskretną kontrolę nad finansami swoich dzieci, mają podgląd sald rachunków, historii transakcji, decydują o funkcjach, z których dzieci mogą korzystać, mogą ustawić kieszonkowe i w każdej chwili zablokować lub odblokować kartę dziecka lub aplikację.