Bank Pekao: co zmieni się w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay od 14 września?
Na czym polega zmiana?
Podczas logowania do serwisów Pekao24 klient banku zostanie dodatkowo poproszony o wprowadzenie bezpłatnego kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub o potwierdzenie logowania w aplikacji PeoPay – w zależności od jego wyboru.
Ta dodatkowa weryfikacja tożsamości (tzw. silne uwierzytelnienie) będzie wymagana:
- przy pierwszym logowaniu lub gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni,
- podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz,
- podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych.
Czytaj także: PSD2 wchodzi w życie. KNF ostrzega przed próbami wyłudzania poufnych informacji >>>
Wycofanie starych metod autoryzacji
14 sierpnia 2019 r. bank wycofał stare metody autoryzacji:
- kartę kodów jednorazowych,
- aplikację PekaoToken oraz
- token w postaci odrębnego urządzenia,
ponieważ nie spełniały one wymogów określonych w nowych przepisach prawa.
Więcej informacji tutaj >
Czytaj także: PSD2: nadchodzi rewolucja w płatnościach. Hasła jednorazowe przechodzą do lamusa >>>
Skrócenie czasu bezczynności
Jeśli po zalogowaniu do serwisu, klient banku nie wykona żadnej operacji przez 5 minut (wcześniej było to 15 minut), system bezpieczeństwa przeanalizuje sytuację i wyloguje go automatycznie z serwisu.
Po co te zmiany?
Powodem są wymogi określone w nowych przepisach prawa – w zmienionej ustawie o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. – tzw. dyrektywy PSD2) i w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r., w tym wymóg silnego uwierzytelnienia i dynamicznego połączenia.
Logowanie do serwisu internetowego Pekao24 po wprowadzeniu zmian
Na stronie www.pekao24.pl lub m.pekao24.pl wprowadź:
- numer klienta
- wybrane przez system znaki z hasła maskowanego
- oraz dodatkowo wprowadź kod autoryzacyjny z SMS-a lub potwierdź logowanie w aplikacji mobilnej PeoPay.
Logowanie do aplikacji PeoPay po wprowadzeniu zmian
- Jeśli korzystałeś już z aplikacji, to ponownie wprowadź PIN do PeoPay, niezależnie czy logowałeś się PIN-em czy z użyciem biometrii.
- Jeśli logujesz się do aplikacji na nowym urządzeniu, to wprowadź PIN do PeoPay oraz kod autoryzacyjny z SMS-a.
- Jeśli logujesz się pierwszy raz do aplikacji PeoPay, zapoznaj się z naszym samouczkiem, w którym krok po kroku dowiesz się jak korzystać z aplikacji.