Bank Pekao: co zmieni się w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay od 14 września?

Bank Pekao: co zmieni się w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay od 14 września?
Fot. Materiały prasowe Pekao
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od 14 września 2019 r. zmieniamy sposób logowania do usługi bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji mobilnej PeoPay, który lepiej zabezpieczy dostęp do środków klientów w bankowości elektronicznej Pekao24 i aplikacji PeoPay.

Od 14 września 2019 r. zmieniamy sposób logowania do usługi bankowości elektronicznej #Pekao24 i aplikacji mobilnej #PeoPay #Pekao #PSD2 @BankPekaoSA

Na czym polega zmiana?

Podczas logowania do serwisów Pekao24 klient banku zostanie dodatkowo poproszony o wprowadzenie bezpłatnego kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub o potwierdzenie logowania w aplikacji PeoPay – w zależności od jego wyboru.

Ta dodatkowa weryfikacja tożsamości (tzw. silne uwierzytelnienie) będzie wymagana:

  • przy pierwszym logowaniu lub gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni,
  • podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz,
  • podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych.

Czytaj także: PSD2 wchodzi w życie. KNF ostrzega przed próbami wyłudzania poufnych informacji >>>

Wycofanie starych metod autoryzacji

14 sierpnia 2019 r. bank wycofał  stare metody autoryzacji:

  • kartę kodów jednorazowych,
  • aplikację PekaoToken oraz
  • token w postaci odrębnego urządzenia,

ponieważ nie spełniały one wymogów określonych w nowych przepisach prawa.
Więcej informacji tutaj >

Czytaj także: PSD2: nadchodzi rewolucja w płatnościach. Hasła jednorazowe przechodzą do lamusa >>>

Skrócenie czasu bezczynności

Jeśli po zalogowaniu do serwisu, klient banku nie wykona żadnej operacji przez 5 minut (wcześniej było to 15 minut), system bezpieczeństwa przeanalizuje sytuację i wyloguje go automatycznie z serwisu.

Po co te zmiany?

Powodem są wymogi określone w nowych przepisach prawa – w zmienionej  ustawie o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. – tzw. dyrektywy PSD2) i w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r., w tym wymóg silnego uwierzytelnienia i dynamicznego połączenia.

Logowanie do serwisu internetowego Pekao24 po wprowadzeniu zmian

Na stronie www.pekao24.pl lub m.pekao24.pl wprowadź:

  1. numer klienta
  2. wybrane przez system znaki z hasła maskowanego
  3. oraz dodatkowo wprowadź kod autoryzacyjny z SMS-a lub potwierdź logowanie w aplikacji mobilnej PeoPay.

Logowanie do aplikacji PeoPay po wprowadzeniu zmian

  • Jeśli korzystałeś już z aplikacji, to ponownie wprowadź PIN do PeoPay, niezależnie czy logowałeś się  PIN-em czy z użyciem biometrii.
  • Jeśli logujesz  się do aplikacji na nowym urządzeniu, to wprowadź PIN do PeoPay oraz kod autoryzacyjny z SMS-a.
  • Jeśli logujesz się pierwszy raz do aplikacji PeoPay, zapoznaj się z naszym samouczkiem, w którym krok po kroku dowiesz się jak korzystać z aplikacji.
Źródło: Bank Pekao SA