Bank Millennium ze względu na koronawirusa przyspieszył wprowadzenie zdalnego podpisywania umów dla firm

Bank Millennium ze względu na koronawirusa przyspieszył wprowadzenie zdalnego podpisywania umów dla firm
Fot. Bank Millennium
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Millennium udostępnił klientom segmentu bankowości przedsiębiorstw możliwość w pełni zdalnego podpisywania umów. Cyfrowy obieg dokumentów oparty jest o podpis kwalifikowany z kwalifikowanym znacznikiem czasu i dotyczy umów kredytowych oraz ich zabezpieczeń, bankowości transakcyjnej, faktoringu, finansowania handlu i produktów skarbowych.
.@BankMillennium udostępnił klientom segmentu bankowości przedsiębiorstw możliwość w pełni zdalnego podpisywania umów #BankMillennium #koronawirus #COVID19

– Z uwagi na sytuację związaną z koronawirusem przez ostatnie tygodnie intensywnie przyśpieszaliśmy prace nad udostępnieniem tego rozwiązania. To kolejny już etap digitalizacji procesów obsługi klientów bankowości przedsiębiorstw. Dzięki niemu zapewniamy zdalny i bezpieczny obieg dokumentów bankowych, uniezależniający obie strony od ewentualnych trudności z przekazywaniem dokumentów papierowych – mówi Anna Gregorczyk, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Millennium.

Kto może skorzystać z nowego rozwiązania?

Rozwiązanie to dostępne jest dla wszystkich klientów instytucjonalnych oraz firm o rocznym obrocie powyżej 5 mln PLN. Umożliwia cyfrowy obieg dokumentów wymaganych wcześniej w oryginale w procesie kredytowym, z uwzględnieniem umów prawnych zabezpieczeń, a także w bankowości transakcyjnej, faktoringu, finansowaniu handlu oraz produktach skarbowych.

– W nowym procesie dokumenty podpisywane są przez strony podpisem kwalifikowanym z kwalifikowanym znacznikiem czasu. Wymiana dokumentów z bankiem odbywa się ze wsparciem systemu bankowości transakcyjnej Millenet dla Przedsiębiorstw – dodaje Paweł Idzikowski, Kierujący Zespołem Produktów Bankowości Przedsiębiorstw, Departament Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Czytaj także: W związku z pandemią koronawirusa Bank Millennium umożliwia otworzenie konta za pomocą selfie >>>

Dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym są zgodnie z regulacjami  równoważne formie pisemnej, zaś kwalifikowany znacznik czasu to usługa datowania dokumentów i podpisów elektronicznych, która wywołuje skutki prawne daty pewnej w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Bank Millennium zaleca zakup takiej usługi u jednego z dostawców wpisanych do rejestru dostawców usług zaufania prowadzonego przez Narodowy Bank Polski, których lista znajduje się na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji pod adresem: http://www.nccert.pl.

– Cieszą nas wstępne reakcje klientów, którzy z zainteresowaniem czekali na rozwiązanie przygotowane przez bank. Wdrażamy je w trudnym okresie, z myślą o zapewnieniu alternatywnego kanału obiegu dokumentów. Zgodnie jednak z założeniami, które przyjęliśmy otwierając ten projekt wierzę, że to rozwiązanie wkrótce stanie się podstawowym sposobem zawierania umów – mówi Agnieszka Kucharska, Kierująca Zespołem Produktów i Procesu Kredytowego w obszarze Bankowości Przedsiębiorstw w Bank Millennium.

Źródło: Bank Millennium