Bank Millennium: mobilna autoryzacja transakcji w serwisie bankowości internetowej
– Zmiana trybu zatwierdzania operacji z H@seł SMS na Autoryzację Mobilną wymaga od większości klientów minimalnego wysiłku, ogranicza się bowiem do jednego kliknięcia. W niektórych przypadkach może zaistnieć potrzebna dodatkowej weryfikacji podczas procesu aktywacji. Jednak także w tym wypadku staraliśmy się go jak najbardziej uprościć. Jednym z elementów dodatkowej weryfikacji, zamiast stosowanych na rynku kodów do zapamiętania, jest wskazanie w aplikacji obrazka, który odpowiada słowu usłyszanemu podczas procesu aktywacji usługi. Tym samym udało nam się ten konieczny proces nieco uatrakcyjnić, a przede wszystkim uczynić jak najbardziej przyjaznym dla użytkownika – mówi Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Jak działa Autoryzacja Mobilna?
Zatwierdzenie operacji za pomocą Autoryzacji Mobilnej jest bardzo proste. Klient loguje się do aplikacji mobilnej (PIN-em, odciskiem palca lub za pomocą FaceID), po czym na ekranie ze szczegółami operacji jednym kliknięciem zatwierdza operację. Przed autoryzacją widzi wszystkie szczegóły transakcji, a więc dużo więcej informacji niż w przypadku H@seł SMS, ograniczonych strukturą wiadomości SMS.
Dodatkowo, klient ma możliwość kontroli wszystkich operacji autoryzowanych na swoim urządzeniu.
W aplikacji mobilnej w sekcji Ustawienia > Autoryzacja Mobilna prezentowana jest historia wszystkich autoryzacji mobilnych z ich statusem oraz czasem wykonania.
Aby korzystać z Autoryzacji Mobilnej, wystarczy posiadać:
- dostęp do Millenetu ze zdefiniowanym numerem do H@seł SMS;
- aktywną najnowszą wersję aplikacji mobilnej Banku Millennium na platformie Android lub iOS, która służy jako narzędzie do Autoryzacji Mobilnej.
Źródło: Bank Millennium