Bank i Klient: Zarządzanie jakością

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

santini.philippe.01.250x183Z Philippe Santinim, dyrektorem generalnym Sygma Banku, rozmawia Janusz Grobicki

Czy są plany przekształcenia Sygma Banku w podmiot prawa polskiego?

– Sygma Bank jest finansową częścią międzynarodowej grupy LaSer, obecnej w 20 krajach i obsługującej ponad 20 mln klientów. Działalność związaną z szeroko pojętymi kredytami konsumenckimi pod nazwą Sygma Bank prowadzimy w kilku krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz oczywiście w Polsce. Nasza działalność w Polsce, w formie oddziału zagranicznego przedsiębiorcy, jest całkowicie zgodna z prawem UE i prawem polskim, zaś w swojej praktyce stosujemy się do wymagań i zaleceń polskiego nadzoru finansowego. Z kolei nasz macierzysty nadzór prowadzi stałą kontrolę nad jednostkami działającymi poza granicami kraju i jest – według mojej najlepszej wiedzy – w kontakcie z polskim nadzorem. Nie widzę tutaj zatem odmienności w działaniu w formie oddziału banku

Co odróżnia Sygma Bank od innych podmiotów działających na polskim rynku consumer finance?

– Moim zdaniem różnice są doskonale widoczne, zarówno dla naszych partnerów biznesowych, jak i dla naszych klientów indywidualnych. Zacznijmy może od naszych korzeni. Grupa LaSer, której Sygma Bank jest częścią, swoje korzenie wywodzi ze środowiska handlu detalicznego. Proszę zerknąć na jej udziałowców – z jednej strony Galeries Lafayette, z drugiej zaś grupa BNP Paribas. Nie ma w Polsce drugiego banku, który w ten sposób łączy wieloletnie doświadczenia wyniesione z branży handlowej z bankowością konsumencką. Dzięki temu w naszej działalności korzystamy z doświadczeń obu branż. To z kolei przekłada się na specyficzną kulturę opierającą się na olbrzymiej i uporządkowanej wiedzy o zachowaniach konsumentów, ich skłonnościach do zakupów, trendach w handlu. Wiedzą tą chętnie dzielimy się z naszymi partnerami – sieciami handlowymi – co pozwala im dopasować swoją ofertę do oczekiwań klientów, a nam – pomagać w zakupach. To oczywiście hasło Sygma Bank. Dlatego oprócz produktów kredytowych oferujemy cały wachlarz usług budujących lojalność oraz pomagających w zrozumieniu zachowań i zwyczajów zakupowych klientów, co może być czynnikiem wpływającym na wzrost sprzedaży. W skład naszej grupy wchodzi spółka 5One specjalizująca się w przetwarzaniu danych dotyczących koszyka zakupowego klientów, np. na podstawie paragonów, co pomaga lepiej ich zrozumieć i przygotować specjalnie do nich dostosowaną ofertę, co zazwyczaj owocuje wzrostem obrotów naszych partnerów handlowych.

Gdzie zdobywacie klientów?

– Skupiamy się na klientach sieci handlowych i punktów handlowo-usługowych, z którymi aktualnie współpracujemy (obecność w ponad 30 tys. placówek) lub zamierzamy współpracować. Nie prowadzimy rachunków osobistych i uważamy, że brak rachunku w banku wcale nie znaczy, że taka osoba nie korzysta z usług bankowych. Co oznacza, że ze wspomnianej w pytaniu grupy osób, również pozyskujemy naszych klientów. Warto dodać, że nasze usługi oferujemy również bezpośrednio za pomocą elektronicznych kanałów dostępu. Mamy w portfelu ponad milion kart wydanych w Polsce i podpisujemy ponad milion umów rocznie – te dane dobrze odzwierciedlają strukturę naszych klientów i pokazują, że ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI