Bank i Klient: Customer experience kluczem do skutecznej modernizacji placówki

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Wysokie koszty funkcjonowania, systematyczny odpływ klientów do kanałów cyfrowych i regulacje wymuszające coraz surowsze standardy w każdej dziedzinie funkcjonowania - z takimi wyzwaniami musi radzić sobie na co dzień każda instytucja finansowa zarządzająca siecią oddziałów. Umiejętna i przemyślana modernizacja tego obszaru sprawić może, iż placówki stacjonarne staną się ponownie cennym aktywem banku.

Kamil Czajka

Środowisko menedżerskie wykazuje jednomyślność odnośnie samej konieczności zmian w obszarze bankowości tradycyjnej. Problem zaczyna się na etapie wyboru właściwego modelu modernizacji. – Pierwsze wrażenie jest takie: każdy eksperymentuje, ale nikt tak naprawdę nie jest pewien, co powinien zrobić – ocenia Bartłomiej Śliwa, prezes zarządu NCR Polska. Najczęstszym błędem popełnianym przez kierownictwa banków jest zbytnie koncentrowanie się na technologicznej stronie przebudowy placówek. Tymczasem dobór systemów teleinformatycznych, oprogramowania czy pozostałego wyposażenia oddziału to – zdaniem Bartłomieja Śliwy – zaledwie 20% sukcesu. – Nieporównanie istotniejszą kwestią jest właściwe zrozumienie sensu dokonywanych zmian. Co chcemy osiągnąć? Jakich klientów przyciągnąć do oddziału i co im zaoferować? Jak zapewnić prawidłowość funkcjonowania od strony informatycznej? Czy uwzględnione zostały wszystkie wymogi regulacyjne? Te właśnie kwestie warunkują 80% powodzenia – uważa prezes NCR Polska.

Kluczowym wsparciem w procesie dostosowania bankowości stacjonarnej do najnowszych wyzwań może być Branch Transformation – projekt realizowany przez NCR Global Consulting Services. – Program ten zakłada kompleksową modernizację funkcjonowania oddziałów, ze szczególnym wskazaniem na interakcje z klientem. Customer experience jest punktem wyjścia prowadzonej ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI