Bank i Klient: Prepaid – niewykorzystany potencjał?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.11.foto.206.400xMasterCard zorganizował w Budapeszcie konferencję prezentującą możliwości rozwoju kart przedpłaconych "Prepaid Conference - Prepaid: Envolving". Potrzeba kontrolowania finansów ma być szansą dla rozwiązań prepaid i zastąpić staromodne sposoby oszczędzania.

BOGDAN SZADKOWSKI

Karty prepaid, jako rodzaj elektronicznego instrumentu płatniczego, mają kilka atrakcyjnych dla użytkowników cech. Nie trzeba mieć rachunku osobistego w banku ani podpisywać dodatkowej umowy. Transakcje można wykonać tylko do wysokości salda środków zgromadzonych na rachunku technicznym karty. Zasila się je, przelewając środki z dowolnego rachunku bankowego lub wpłacając gotówkę. Karta nie jest spersonalizowana i nie ma na niej danych posiadacza, co oznacza, że może być wykorzystywana przez więcej niż jedną osobę w rodzinie lub w organizacji. Zdaniem MasterCard, karty przedpłacone powinny w znaczącym stopniu zastąpić gotówkę. Korzyści winni odnieść konsumenci, instytucje finansowe i handel detaliczny oraz rządy. Kartę można kupić np. w sklepie lub w internecie, zasilić ją i płacić za towary i usługi we wszystkich miejscach, które akceptują karty Master- Card. Z większością kart prepaid można również wypłacić pieniądze z bankomatu w kraju lub za granicą oraz bezpiecznie zrobić zakupy w sklepie internetowym. Jeśli zostanie zgubiona lub skradziona (zasady są ustalane przez emitentów), można ją zastąpić w ciągu kilku dni.

Jak trafić do młodzieży?

Karta przedpłacona może być atrakcyjnym rozwiązaniem dla młodzieży. Ma zarówno element edukacyjny – korzystanie z pieniądza elektronicznego – jak również praktyczny. Daje większe bezpieczeństwo przy zakupach w internecie i w podroży. Liczy się też niezależność i możliwość posiadania pierwszej karty płatniczej. Karty prepaid mogą być atrakcyjnym podarunkiem, można je łączyć z imprezami masowymi, wydarzeniami sportowymi itp. MasterCard zapewnia szeroką bazę akceptantów – i to nie tylko w konkretnym kraju. Na pewno atrakcyjne jest powiązanie technologii zbliżeniowych z możliwością realizacji płatności. Przykładem – obrączka umożliwiająca opłatę wstępu na basen z możliwością kupienia napojów w bufecie itp. Z kolei małe przedsiębiorstwa, korzystając z aplikacji MasterCard Business Controller, mogą przekazywać pracownikom karty z profilem wydatków dla każdego z nich, w którym można określić np.: jak, gdzie i kiedy karta może być używana, maksymalne pojedyncze kwoty zakupu, ograniczenie wykorzystania do określonych kategorii handlowych. Podobne możliwości mogą wykorzystywać organizacje rządowe np. w ramach pomocy społecznej. Sektor publiczny może korzystać z kart do dystrybucji świadczeń socjalnych, takich jak kupony na posiłki w szkole, renty i świadczenia mieszkaniowe itp.

Karty prepaid to często jedyna ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI