Bank i Klient: Papier czy ekran – wyzwania komunikacji wizualnej w bankach

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

W ostatnich latach banki zaadoptowały wiele strategii pozyskiwania i lojalizacji klientów, opracowanych dla sprzedaży dóbr konsumpcyjnych. Coraz większe znaczenie ma nie tylko siła marki i policzalna atrakcyjność oferty, ale też takie elementy, jak zaangażowanie, emocje, błyskawiczna reakcja na zmiany.

Wojciech Zaskórski
Dyrektor Departamentu Sprzedaży dla rynku B2B

Sporym wyzwaniem jest zapewnienie spójności przekazu prezentowanego w oddziale oraz w materiałach cyfrowych dostępnych za pomocą komputerów i urządzeń mobilnych. W przekazie internetowym możemy kierować odpowiednie treści na podstawie danych geograficznych, statystycznych, behawioralnych. Czy podobne podejście można zastosować do komunikacji wizualnej w placówce banku? Prześledźmy możliwości, jakie dają nam dostępne na rynku rozwiązania.

Pierwszym krokiem do wprowadzenia dynamicznej komunikacji wizualnej jest wykorzystanie elektronicznych nośników – wielko- i małoformatowych monitorów. Odpowiednio połączone dadzą nam możliwość prezentacji dowolnych multimedialnych treści kontrolowanych z jednego miejsca. Taki system daje nam możliwość zmiany prezentowanych treści w wielu miejscach jednocześnie. Zajmuje się tym wydelegowana osoba lub wynajęta firma – nie jest potrzebne angażowanie pracowników oddziału ani kontrola realizacji, ponieważ system posiada odpowiedni moduł raportowania.

Dodatkową zaletą jest sama atrakcyjność treści multimedialnych – badania dowodzą, że odpowiednio zaprojektowana dynamiczna prezentacja pozostaje w pamięci do pięciu razy dłużej niż statyczna forma drukowana. W branży FMCG i modowej daje się też zauważyć ok 30-proc. wzrost sprzedaży w punktach wyposażonych w system cyfrowej komunikacji wizualnej (Digital Signage).

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI