Bank i Klient: Mozzarella w zalewie
Premiery odmienionych serwisów mBanku i Getin Banku spotkały się ze skrajnymi reakcjami użytkowników.
Adam Żółw
W pierwszych dnia czerwca wystartował nowy, stworzony od podstaw, serwis transakcyjny mBanku. Wraz z nim bank zyskał również odmieniony wizerunek – zaprojektowane od nowa logo, które zapowiada proces łączenia marek BRE Banku pod wspólną nazwą mBank, która zastąpi dzisiejsze: mBank, MultiBank i BRE Bank. Nowy logotyp mBanku, zaprojektowany przez agencję BNA, to nie tylko nowy znak, ale (według informacji prasowej) „cały nowoczesny i zaawansowany koncept brandingowy”. Nowe logo i identyfikacja wizualna mBanku są bardzo kolorowe.
Logotyp ma kilka wersji, które dopasowują się do rodzaju oferty. Stworzono pięć wersji kolorystycznych: podstawowy – dla klientów zamożnych, korporacyjny – dla przedsiębiorców i private banking. Najwięcej dyskusji toczy się wokół pasków stanowiących tło dla samego napisu. W założeniu twórców mają one zmieniać się w logo w zależności od segmentu klienta. Zdania internautów są jednak podzielone. W komentarzach bez trudu znajdziemy wiele porównań nowego znaku mBanku: dla jednych logo kojarzy się z Cepelią, innym przypomina wizualizację promocji Tesco Ciach!, jeszcze innym wycinankę łowicką. Pojawiają się też spostrzeżenia, że „logo wcale nie jest w kolorach tęczy, tylko w kolorach »Mozzarelli w zalewie« produkowanej przez OSM Łowicz”.
Trudne początki
Logotyp nie jest jedyną nowością w mBanku. Również na początku czerwca został uruchomiony nowy serwis informacyjny oraz serwis transakcyjny. Strona informacyjna, dostępna pod adresem mBank.pl, jest głównym nośnikiem komunikacji nowej marki. Za projekt i wykonanie serwisu odpowiedzialne są firmy Artegence i Intercon Systems. Nowy serwis transakcyjny został zbudowany od podstaw przez 200-osobowy zespół banku we współpracy z takimi partnerami, jak: Accenture, Artegence i Meniga. „Dzięki niemu dotychczas oferowane produkty i usługi będą obsługiwane łatwiej, w bardziej przyjazny dla użytkownika sposób, co jest zasługą m.in. designu. Interfejs nowego mBanku w najmniejszym stopniu nie przypomina bowiem serwisu w dotychczasowym kształ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI