Bank i Klient: FTB inspiruje i pomaga bankom

Bank i Klient: FTB inspiruje i pomaga bankom
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Istnieje wiele organizacji zrzeszających dostawców IT, ale żadne z nich nie jest tak blisko banków jak Forum Technologii Bankowych (FTB) przy Związku Banków Polskich. Powstało w 2004 r. i było wizjonerskim pomysłem prof. Remigiusza Kaszubskiego, które umożliwiło ekspertom z firm technologicznych bezpośrednią współpracę z bankami.

W efekcie po raz pierwszy (i być może ostatni) w ZBP utworzono komitet, w którym nie ma ani jednego banku. Komitet miał technologicznie inspirować banki, wsłuchiwać się w ich potrzeby i na nie odpowiadać przez inicjatywy legislacyjne. Powstanie FTB pozwoliło na zmianę modelu współpracy pomiędzy dostawcami technologii a bankami, którzy w murach ZBP mogli odejść od relacji sprzedawca-klient. I zacząć tworzyć wartość dodaną dla całego sektora.

Jeszcze do niedawna technologie bankowe wspierały modele biznesowe banków, teraz je współtworzą. Dlatego działalność FTB tak dobrze wpisuje się w potrzeby rynku i tworzy unikalną platformę współpracy pomiędzy dostawcami technologii a bankami.

Na przestrzeni lat członkowie forum wypracowali model współpracy, w którym praktycznie zrezygnowali z pokazywania swoich usług i produktów na rzecz prezentowania technologii, case study i dobrych praktyk z wdrożeń. Czyli na rzecz dzielenia się wiedzą. I dlatego bankowcy tak licznie uczestniczą we wszystkich inicjatywach FTB. W ramach prac Forum powstało też wiele raportów i publikacji będących kompendium wiedzy na temat biometrii, cloud computing czy big data. Paweł Jakubik, który pełni funkcję przewodniczącego FTB, a na co dzień zasiada ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI