Bank i Klient: Banki inwestują w edukację

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2016.04.foto.112.a.267xDziś płatności kartą, wypłata pieniędzy z bankomatu czy przelew internetowy stały się tak powszechne, że nie wyobrażamy sobie bez nich życia. I dobrze, bo popularyzacja korzystania z podstawowych usług bankowych to jeden z warunków wzrostu poziomu ubankowienia.

Michał Polak

Tego zaś nie da się osiągnąć bez zwiększenia wiedzy finansowej wśród obecnych i potencjalnych ich użytkowników. Stąd, tak ważną kwestią jest edukacja finansowa prowadzona już od najmłodszych lat życia. Swoją rolę do odegrania mają tu nie tylko rodzice czy nauczyciele, ale także same banki, które zresztą od wielu lat aktywnie uczestniczą w procesie budowy świadomości ekonomicznej dzieci i młodzieży. Realizowane przez nich projekty są zróżnicowane pod względem formy, co sprawia, że każdy może w niej znaleźć coś dla siebie.

Pomocne SKO

Wbrew pozorom temat edukacji finansowej w Polsce nie jest zjawiskiem nowym, co potwierdza idea Szkolnej Kasy Oszczędności, której początki sięgają jeszcze okresu dwudziestolecia międzywojennego. Przez lata system SKO dynamicznie się rozwijał, a kolejne pokolenia miały możliwość uzyskiwania praktycznej wiedzy o finansach i ekonomii. Dziś, dzięki działaniom PKO BP i dostosowaniu programu do współczesnych realiów, w SKO na indywidualnych kontach mogą oszczędzać zarówno uczniowie w wieku 5-13 lat, jak i rady rodziców, którzy wspólnie uczą się dobrych nawyków w zakresie oszczędzania oraz podstaw bezpiecznego korzystania z konta internetowego. Według najnowszych danych w programie edukacyjnym SKO uczestniczy już co trzecia polska szkoła podstawowa, jego oferta edukacyjna dociera do ok. miliona uczniów, z których ponad 157 tys. korzysta z indywidualnych kont internetowych. Wciąż dużą popularnością cieszą się także konkursy SKO, w których szkoły rywalizują o sprzęt multimedialny i nagrody finansowe.

Idea SKO jest także aktywnie propagowana przez banki spółdzielcze. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI