Aviva w Polsce: wyniki jakby już było po pandemii
Aż o 43% była wyższa sprzedaż zrealizowana przez agentów ubezpieczeniowych w sieci własnej Avivy w I kwartale tego roku w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku.
Ten spektakularny wzrost zawdzięczamy zarówno większej sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie, jak i grupówek.
– W szczególności polisa indywidualna Twoje Życie oraz ubezpieczenie dla małych grup Zespół cieszą się zainteresowaniem klientów, bo odpowiadają na ich oczekiwania solidnej ochrony w zakresie życia i zdrowia. Nasi agenci znakomicie odnaleźli się w okolicznościach pandemii, wykorzystując nowe możliwości zdalnego zawierania umów z klientami. Pomaga w tym nasza ePolisa, czyli rozwiązanie, w którym agent współdziała z klientem poprzez swój system sprzedażowy i MojąAvivę – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.
Wyższa sprzedaż poprzez kanały zdalne
Sprzedaż poprzez kanały zdalne również była istotnie wyższa niż przed rokiem. Kanał direct (sprzedaż przez telefon) poprawił swoje wyniki o 7% – na uwagę zasługuje wzrost aż o 60% składki z ubezpieczeń domów i mieszkań.
Kanał digital (serwis MojaAviva i sprzedaż całkowicie online) zwiększył łączną sprzedaż o 21%, m. in. dzięki wzrostom w ubezpieczeniach komunikacyjnych i mieszkaniowych. Z MojejAvivy korzysta już ponad 500 tysięcy klientów, a liczba logowań w I kwartale była wyższa o 37% niż przed rokiem.
Czytaj także: Które firmy ubezpieczeniowe zebrały najwięcej składek w kryzysowym 2020 roku?
Rozwijamy MojąAvivę, bo znakomicie odpowiada na rosnącą gotowość klientów do kupowania i samoobsługi swoich polis online.
– Dodajemy nowe funkcjonalności, takie jak możliwość płacenia Blikiem, także w formie automatycznych płatności cyklicznych, zdalnej weryfikacji tożsamości przez mojeID, zgłaszania kolejnych roszczeń i szkód, jak również ofertę usług dodatkowych takich jak na telemedycyna. Naszą ambicją – bliską spełnienia – jest mistrzostwo w zakresie platform obsługowych online w ubezpieczeniach – dodaje Adam Uszpolewicz.
Na uwagę zasługuje też rozwój sprzedaży ubezpieczeń Avivy w Banku ING, w ramach umowy bancassurance – jej wolumen był o 16% wyższy niż w I kwartale 2020 r.
Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie zebrało 516,3 mln zł składki brutto – o 7% więcej niż w pierwszym kwartale 2020 r.
Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych zwiększyło składkę brutto aż o 22%, do poziomu 149,5 mln zł. Do tak dużej dynamiki przyczyniły się szczególnie ubezpieczenia gospodarcze (dla firm), oraz mieszkaniowe dla klientów indywidualnych.