Artykuły ze źródła: alebank

Samochód elektryczny
Gospodarka

Licznik elektromobilności: 6,3 tys. samochodów elektrycznych w Polsce w lipcu 2019 r.

Pod koniec lipca po polskich drogach jeździło 6 330 samochodów z napędem elektrycznym. Przez pierwsze siedem miesięcy 2019 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 2 074 całkowicie elektryczne samochody osobowe oraz hybrydy typu plug-in, czyli o 86% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego – wynika z Licznika elektromobilności, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

Bank Pekao S.A. - Logo
Z rynku finansowego

Bankowość korporacyjna Banku Pekao: najwyższy zysk brutto w sektorze w I półroczu 2019 r.

Na koniec pierwszego półrocza 2019 r. wartość portfela kredytów brutto dla przedsiębiorstw Banku Pekao S.A. przekroczyła 77 mld zł i była o 8 proc. wyższa niż rok wcześniej, a uwzględniając kluczowe kredyty korporacyjne – o 10 proc. wyższa. Dzięki temu, Pekao osiągnęło najwyższy zysk brutto segmentu korporacyjnego w polskim sektorze bankowym. Do nowych klientów korporacyjnych trafiło 1,5 mld zł finansowania, a kwotą 2 mld zł sfinansowano nowe projekty samorządowe.

Stłuczka dwóch samochodów
Finanse osobiste

Ceny polis OC: dodatkowe pieniądze dla ofiar wypadków. Kierowcy nie zapłacą więcej?

Ofiary wypadków sprzed lat otrzymają renty, mimo wyczerpania środków zagwarantowana na ten cel w polisach OC sprawców wypadków. Świadczenia będzie wypłacał Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, na który składają się ubezpieczyciele oferujący polisy komunikacyjne. Prezydent podpisał stosowną ustawę. UFG sfinansuje te wypłaty z własnych przychodów. Średni koszt nowych obciążeń Funduszu, w najbliższej dekadzie, szacowany jest na ponad 15 mln złotych, rocznie.

Logo Fundacji Polska Bezgotówkowa
Z rynku finansowego

Program Polska Bezgotówkowa startuje z nową ogólnopolską kampanią reklamową

Fundacja Polska Bezgotówkowa wystartowała z jesienną, ogólnopolską kampanią reklamową, której celem jest dalsze informowanie społeczeństwa o korzyściach, jakie niesie za sobą Program Polska Bezgotówkowa oraz zachęcenie przedsiębiorców i instytucji sektora publicznego do otwarcia się na płatności bezgotówkowe. Kampania będzie realizowana za pomocą wielu kanałów komunikacyjnych takich jak telewizja, radio, prasa i Internet.

STRONA 836 Z 1365