Wonga Pay – płatności online i offline w jednej aplikacji
Wonga Pay to aplikacja, którą można używać zarówno podczas zakupów stacjonarnych, jak i online. Pierwsza odsłona aplikacji jest już dostępna w sklepie Googla, poinformowała Firma.
Wonga Pay to aplikacja, którą można używać zarówno podczas zakupów stacjonarnych, jak i online. Pierwsza odsłona aplikacji jest już dostępna w sklepie Googla, poinformowała Firma.
Rada nadzorcza Wonga powołała Agnieszkę Szczepanik na stanowisko członkini zarządu spółki odpowiedzialną za rozwój obecnych i nowych produktów oraz marketing. Z Wongą po 10 latach pożegnała się Sylwia Drejer-Cichucka.
Rośnie nie tylko zadłużenie Polaków, ale także powszechna świadomość praw związanych z kredytami i pożyczkami. Konsumenci nie tylko wiedzą jakie mają prawa, ale też bardzo skutecznie je egzekwują, oceniają eksperci Wonga.
Michał Sobiech został CFO w Wonga. Do Wonga przeszedł z Citibanku.
Wonga zaczęła współpracować z insurtechem hiPRO. Jesienią zacznie finansować zakup polis wystawianych przez dużą, europejską firmę. Wonga planuje wejście w nowe sektory i nowe kanały dystrybucji.
Od początku pandemii najchętniej wydajemy większe kwoty na remont lub wymianę wyposażenia do mieszkania lub domu – wynika z badań przeprowadzonych przez Wonga. Zdecydowana większość Polaków odłożyła w czasie większe wydatki – ze względu na brak pieniędzy oraz strach przed tym, co przyniesie przyszłość.
Jedynie co szósty Polak starał się w ciągu ostatnich 12 miesięcy o pożyczkę lub kredyt – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Wonga.
Przeciętny pożyczkobiorca Wonga ma 34 lata, a jego deklarowany dochód wynosi 3,5 tys. zł. Jest bezdzietnym singlem. 54 proc. klientów firmy w 2020 r. to mężczyźni – poinformowała Firma.
Popularność zakupów online stale rośnie, a w niektórych kategoriach produktów udział internetowych konsumentów jest już większy niż stacjonarnych. Tak jest na przykład w przypadku prezentów świątecznych które, jak wynika z badania Wonga Polska, zamawia w Internecie blisko trzy czwarte (73 proc.) Polaków. Po świąteczne upominku do sklepów stacjonarnych udaje się co czwarty ankietowany.
Polacy chętnie korzystają z sieci przygotowując wyprawki szkolne swoim dzieciom. Jak wynika z badania Wonga Polska zrealizowanego przez Kantar Millward Brown „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, w Internecie zamawia je 28 proc. ankietowanych. Sklepy stacjonarne wybiera 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej sprawdza produkty w sieci.
Z roku na rok rośnie aktywność przestępców związana z przejmowaniem danych oraz kradzieżą dokumentów tożsamości. Dane te służą do popełniania kolejnych przestępstw. Każdy kto padnie ofiarą tego typu aktywności przestępców może nie tylko stracić własne pieniądze, ale mieć wielkie problemy przy wyjaśnianiu, że ktoś inny podszył się pod niego. Tradycyjnie okresem zwiększonej aktywności przestępców są wakacje ‒ przypominają eksperci Wonga w Polsce.
59 proc. Polaków kosmetyki nadal kupuje przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, jednak 17 proc. z nich, wcześniej wybiera towar na podstawie informacji z Internetu, wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Wonga Polska.
Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 zmienia nawyki zakupowe Polaków. Coraz częściej szukają produktów w Internecie. Czasowo zamknięte sklepy stacjonarne sprawiły, że część klientów zrobiła zakupy po raz pierwszy w sieci.
Internet odgrywa coraz większą rolę w prawie każdej dziedzinie życia. Polacy korzystają z sieci m.in. podczas nabywania różnego rodzaju produktów lub usług. Jak wynika z badania Wonga Polska, aż 60 proc. ankietowanych wykorzystuje Internet wybierając ofertę pożyczki. Szukają tam najlepszych ofert, ale też coraz częściej pożyczają od razu w sieci.
Zdecydowana większość z nas (63 proc.) najchętniej przeznaczyłaby wolne dni na zwiedzanie nowych miejsc – wynika z badania „Wakacje Polaków” przeprowadzonego dla Wonga Polska. Do wyjazdów najczęściej inspirują nas znajomi oraz treści w mediach społecznościowych.