Jak założyć firmę – formalności krok po kroku
W Akademii Przedsiębiorcy na stronach Fundacji Polska Bezgotówkowa – przyszli i obecni – właściciele firm mogą znaleźć szereg poradniczych artykułów, dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej.
W Akademii Przedsiębiorcy na stronach Fundacji Polska Bezgotówkowa – przyszli i obecni – właściciele firm mogą znaleźć szereg poradniczych artykułów, dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej.
W związku z aktualną sytuacją w Ukrainie Fundacja Polska Bezgotówkowa wraz
partnerami programu – Mastercard, Visa, agentami rozliczeniowymi oraz bankami – podjęła decyzję o zrefundowaniu kosztów związanych z obsługą charytatywnych wpłat dokonanych kartami Visa i Mastercard.
Fundacja Polska Bezgotówkowa, która powstała jako wspólna inicjatywa sektora prywatnego i publicznego, od początku swojej działalności realizuje działania
w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce. Do tej pory do Programu przystąpiło ponad 360 tys. podmiotów, u których zainstalowano ponad 500 tys. terminali płatniczych. Za pośrednictwem zainstalowanych terminali wykonano od początku Programu 850 mln transakcji na łączną kwotę blisko 48 mld złotych. Wśród beneficjentów Fundacji są przedsiębiorcy, profesjonaliści, instytucje publiczne i związki wyznaniowe.
Fundacja Polska Bezgotówkowa będzie kontynuować Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego wśród mikro, małych i średnich firm. Utrzymane pozostaje bezpośrednie dofinansowanie, dzięki któremu przedsiębiorcy nieodpłatnie będą mogli korzystać z terminali płatniczych, podkreśla FPB.
Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała, że z dniem 30 listopada dr Paweł Widawski przestał pełnić funkcję Wiceprezesa Zarządu. Stanowisko to zajmował od 2017 roku.
Do tej pory Fundacja Polska Bezgotówkowa wspierała te jednostki samorządu terytorialnego i administracji publicznej, które zdecydowały się na zainstalowanie terminali płatniczych. Teraz Fundacja rozszerzyła swój Program o płatności online dla instytucji z sektora publicznego.
Wystartowała dziewiąta odsłona kampanii reklamowej Fundacji Polska Bezgotówkowa. Spot pod tytułem „Miasteczko” zachęca przedsiębiorców do rozwoju ich biznesu wraz z Programem Polska Bezgotówkowa. Kampania będzie prowadzona w telewizji oraz w kanałach digital, czytamy w komunikacie Fundacji.
Fundacja Polska Bezgotówkowa zwróciła się do konsumentów z pytaniem, w jakim punkcie handlowym lub usługowym chcieliby płacić bezgotówkowo, a na tę chwilę nie ma w nim takiej możliwości. Przedstawiamy pierwszą dziesiątkę najważniejszych miejsc.
Ograniczenie dostępu do systemu finansowego oraz poszczególnych usług prowadzi do wykluczenia finansowego. Zjawisko to występuje w różnych grupach społecznych. Według najnowszych badań, problem ten dotyczy ponad jednej trzeciej Polaków.
Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała, że spośród ponad 407 tys. terminali zainstalowanych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa do końca czerwca 2021 r., ponad 63 proc. trafiło do miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców. Wśród nich największą liczbą terminali zainstalowanych w ramach Programu mogą pochwalić się powiaty: pucki, tatrzański i kołobrzeski.
Program Polska Bezgotówkowa został bardzo dobrze przyjęty przez rynek. Widzimy zarówno zainteresowanie przedsiębiorców, jak i aktywną dystrybucję terminali płatniczych przez agentów rozliczeniowych. Po prawie czterech latach od faktycznego startu, liczba urządzeń zainstalowanych i sfinansowanych przez Fundację przekroczyła 400 tys. To bardzo dobry wynik, który daje ogromną satysfakcję wszystkim twórcom i uczestnikom naszej inicjatywy. Na półmetku Programu warto dokonać podsumowania i nakreślić nowe pespektywy.
Portal stanowi kompendium wiedzy na temat płatności bezgotówkowych, finansów cyfrowych, bezpieczeństwa w sieci oraz zarządzania domowymi finansami, poinformowała Fundacja Polska Bezgotówkowa.
Z dniem 1 lipca 2021 roku Joanna Erdman dołączy do zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa w randze wiceprezesa, poinformowała Fundacja.
Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała, że w całej Polsce do Programu przystąpiło już ponad 280 tys. przedsiębiorców, u których funkcjonuje 400 tys. terminali płatniczych, zainstalowanych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Ponad 10 tys. terminali płatniczych z Programu Polska Bezgotówkowa działa w instytucjach publicznych.
Fundacja Polska Bezgotówkowa rozpoczęła kolejną falę ogólnopolskiej kampanii informującej o korzyściach płynących z płatności bezgotówkowych. Realizowane w ramach kampanii działania zachęcają przedsiębiorców do instalowania terminali płatniczych, a konsumentów do korzystania z płatności bezgotówkowych. Kampania obejmuje swoim zasięgiem telewizję oraz Internet, czytamy w wydanym komunikacie FPB.
Fundacji Polska Bezgotówkowa zamierza wkrótce przedstawić swoje stanowisko w sprawie dostępu do różnych metod płatności, czytamy w informacji prasowej Fundacji.
Rada Fundacji, w drodze rozstrzygnięcia konkursu, powołała Grażynę Ciurzyńską na prezesa zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa. Z dniem 1 czerwca 2021 r. dołączy ona do zarządu, a miesiąc później obejmie stanowisko prezesa zarządu. Zastąpi tym samym dr Mieczysława Groszka, który piastował tę funkcję w kończącej się kadencji.
Podczas spotkania Rady Programowej IX Cashless Congress minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński mówił między innymi o oczekiwaniach resortu dotyczących dalszego rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. Dzięki uprzejmości organizatorów IX Cashless Congress prezentujemy fragmenty wystąpienia Ministra, a także podstawowe informacje o zbliżającym się kongresie.
Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera kampanię edukacyjną Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo, prowadzoną przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Celem realizowanych działań jest edukacja finansowa obywateli ‒ przybliżenie zagadnień bankowości elektronicznej oraz promowanie korzyści bezgotówkowego pobierania świadczeń z ZUS.
członek Rady
Rada Wydawców Kart Bankowych
Fundacja Polska Bezgotówkowa
Ponad ćwierć miliona przedsiębiorców w Polsce przyjmuje już płatności bezgotówkowe, korzystając z terminali sfinansowanych przez Program Polska Bezgotówkowa.
Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała, że dołączyła jako partner strategiczny do Programu Edukacyjnego „Warto Bezgotówkowo”.
Fundacja Polska Bezgotówkowa rozpoczęła drugą falę kampanii społecznej #ZdrowoBezgotówkowo! Obecne hasło brzmi: #ZdrowoBezWymówek
30 września br. minister finansów Tadeusz Kościński oraz przedstawiciele Związku Banków Polskich, organizacji płatniczych – Visa i Mastercard – oraz Fundacji Polska Bezgotówkowa podpisali porozumienie w sprawie współpracy przy upowszechnianiu płatności bezgotówkowych w Polsce.
Fundacja Polska Bezgotówkowa rozpoczęła 10 sierpnia kolejną falę ogólnopolskiej kampanii informującej o korzyściach płynących z przystąpienia do Programu Polska Bezgotówkowa. Realizowane w ramach kampanii działania zachęcają przedsiębiorców do instalowania terminali płatniczych, a klientów do korzystania z płatności bezgotówkowych. Kampania obejmuje swoim zasięgiem telewizję, radio oraz Internet.
Ministerstwo Finansów poinformowało, że w Polsce działa już milion terminali płatniczych. Wszystkie obsługują płatności zbliżeniowe.
Oddajemy w Państwa ręce dodatek przygotowany staraniem Fundacji Polska Bezgotówkowa i zespołu redakcyjnego „Miesięcznika Finansowego BANK” poświęcony prezentacji naszych zadań i osiągnięć. Wraz z podsumowaniem tego, co udało się zrobić, przedstawiamy perspektywę na przyszłość.
Epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 zatrzymała, spowolniła lub w różnym stopniu ograniczyła działalność wielu przedsiębiorców. Dotyczy to przede wszystkim tych branż, w których najczęściej dochodzi do kontaktu fizycznego z klientem bądź kontrahentem, kontakt ów bowiem w największym stopniu sprzyja rozprzestrzenianiu się zarazków. Wiele z tych sektorów, poczynając od gastronomii, a kończąc na usługach fryzjerskich, salonach piękności czy stacjonarnym handlu detalicznym, to naturalni adresaci działań Fundacji Polska Bezgotówkowa i zarazem beneficjenci realizowanego przez nią programu.
Od kilku miesięcy niemal cały świat funkcjonuje w nowej, kryzysowej rzeczywistości. Wirus uświadomił nam, że żyjemy w globalnej wiosce, gdzie łatwo przemieszczać się nie tylko ludziom, ale też i zarazkom. Równocześnie jednak epidemia przypomniała znacznie ważniejszą prawidłowość: wszyscy jesteśmy od siebie zależni w większym lub mniejszym stopniu. W równym stopniu możemy chorować, i tak samo możemy zabezpieczać się przed infekcją.
Polityka Insight we współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa przedstawiła dane za II kwartał 2020 r., dotyczące Dynamicznego Indeksu Konsumpcji (DIK) – nowatorskiego wskaźnika mierzącego koniunkturę konsumencką na podstawie kwartalnych danych o liczbie i wartości transakcji bezgotówkowych zbieranych przez Fundację. Opublikowany wskaźnik pokazuje, że wartość wydatków przeznaczonych na konsumpcję w ostatnim tygodniu maja br. wróciła do poziomu sprzed epidemii.