Autor: Bartlomiej Mikoda

BANK 2024/06

Horyzonty Bankowości 2024 | Technologie – Salesforce | Sztuczna inteligencja w bankowości – obniż koszty, uprość zadania, zyskaj klientów

Potencjalna rola sztucznej inteligencji (AI) w bankowości jest ogromna. Predykcyjna sztuczna inteligencja już teraz wspiera wiele standardowych praktyk bankowych, takich jak choćby chatboty zarządzające powtarzalnymi, rutynowymi zapytaniami lub uzupełniająca pulpity nawigacyjne agentów call center. Wraz z dalszym rozwojem generatywnej sztucznej inteligencji spodziewamy się wielu możliwości zaoszczędzenia czasu w rutynowych zadaniach, które poprawiają obsługę klienta. Wszystko to dzięki zdolności AI do tworzenia treści w języku naturalnym, obrazów i kodowania. McKinsey szacuje, że dzięki strategicznemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji banki mogą zwiększyć swoją wartość o bilion USD rocznie.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1