Autor: Agnieszka Bąk

Komentarze ekspertów

Od 25 grudnia 2014 r. obowiązuje ustawa o prawach konsumenta

bak.agnieszka.01.266x400Nowe przepisy zobowiązują przedsiębiorcę, który zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, do poinformowania konsumenta w sposób jasny i zrozumiały m.in. o głównych cechach świadczenia, swoich danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany; adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerach telefonu lub faksu jeżeli są dostępne, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą. Przedsiębiorca ma również obowiązek poinformowania konsumenta o adresie, pod którym może składać reklamacje oraz o łącznej cenie i opłatach za transport. Konsument musi zostać również poinformowany o sposobie i terminie, w którym może odstąpić umowy oraz kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi konsument.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1