Autor: e-point SA

wirtualny obraz tarczy z napisem AI
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Tradycja wspierana przez innowacje – wzrost wydajności portalu o 115% i chatbot AI w Banku Spółdzielczym w Szczytnie

Bank Spółdzielczy w Szczytnie od ponad wieku wspiera lokalną społeczność Warmii i Mazur, realizując misję „Z szacunku do historii, z myślą o przyszłości”. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów i nowe regulacje zdecydował się na modernizację serwisu internetowego. Nowy portal oparty na e-point CMS przyniósł 115% wzrostu wydajności mobilnej, pełną zgodność z wymogami i eliminację błędów dostępności, a chatbot AI dostępny 24/7 zapewnił szybszą i wygodniejszą obsługę.

BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – e-point | Czym NIE jest WCAG | Obalamy mity, które mogą zablokować dostępność cyfrową portalu banku spółdzielczego

W czerwcu 2025 r. wejdzie w życie Europejski Akt o Dostępności, który zobowiąże banki spółdzielcze do zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnej z WCAG 2.1 na poziomie AA. Tymczasem według badań, dostępność stron bankowych w Polsce waha się obecnie między 25% a 56%, co pokazuje skalę wyzwania. Wiele projektów poprawy dostępności zaczyna się od błędnych założeń, prowadząc do kosztów, opóźnień i ryzyka niespełnienia nowych wymagań.

grafika, Jak nowoczesny CMS uwalnia marketing bankowy spod kontroli IT i zwiększa efektywność?
Technologie i innowacje

Jak nowoczesny CMS uwalnia marketing bankowy spod kontroli IT i zwiększa efektywność?

Według raportu Deloitte „Digital Banking Maturity 2024” najbardziej zaawansowane cyfrowo banki inwestują w narzędzia pozwalające na autonomiczne zarządzanie treściami przez działy marketingu. Niestety, w Polsce wiele instytucji finansowych wciąż pozostaje zależnych od działu IT w tym zakresie. W praktyce oznacza to dłuższy czas wdrażania kampanii oraz ograniczenia w testowaniu nowych rozwiązań.

grafika, co-pilot AI, e-Point SA
Technologie i innowacje

Jak co-piloty AI wspierają banki w akwizycji nowych klientów

Współczesne banki działają w dynamicznym środowisku, gdzie oczekiwania klientów w zakresie personalizacji usług i szybkości obsługi stale rosną. Tradycyjne metody pozyskiwania klientów stają się niewystarczające, a konkurencja ze strony zarówno dużych instytucji finansowych, jak i fintechów, wymusza wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich są co-piloty AI – inteligentne systemy wspierające banki na każdym etapie kontaktu z klientem.

Komentarze ekspertów

Czego pragną klienci i jak banki mogą to odkryć – czyli świat ukrytej informacji cyfrowej

Jak mówił Klaus Schwab, założyciel słynnych spotkań w Davos – „Żyjemy w czasach, kiedy szybcy jedzą wolnych”. Przez lata to określenie nawiązywało głównie do wizji rozwoju gospodarki w ramach idei „Przemysł 4.0”. Dzisiaj z powodzeniem możemy przyjąć, że również sektor finansowy musi zręcznie i szybko reagować na potrzeby klientów sprawnie wykorzystując nowe technologie, pisze dla aleBank.pl Paweł Łaskarzewski, Banking Solutions Expert, e-point.

STRONA 1 Z 1