Bank i klient: Alians banku i ubezpieczyciela

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Na rynku finansowym powstaje coraz więcej finansowych supermarketów, w których klient zaspokoi zróżnicowane potrzeby. Z roku na rok coraz większy udział w przychodach firm ubezpieczeniowych stanowi sprzedaż usług przez kanał bankowy. Instytucje łączą siły, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów. Czy bancassurance rzeczywiście pomoże w rozwoju sektora bankowego...

Bogdan Sadecki

W kończącej się dekadzie rynek ubezpieczeń w Polsce rósł w tempie 10 proc. rocznie. Wpływ na to miały takie czynniki, jak wzrost PKB, bogacenie się Polaków oraz stosunkowo niewielka, w porównaniu z krajami Unii, oferta innych instytucji. Rynek ubezpieczeń życiowych dzięki dynamice produktów inwestycyjnych (funduszy ubezpieczeniowych) rozwijał się szybciej niż rynek ogółem. W tempie sześcioprocentowym wzrastały ubezpieczenia majątkowe. W ostatnich latach nastąpił rozwój produktów bancassurance związanych z produktami bankowymi – leasingiem, kredytami hipotecznymi etc. W Polsce wciąż jeszcze jest średnio czterokrotnie mniej polis niż w Unii Europejskiej i rynek ubezpieczeń nie jest jeszcze nasycony – jego perspektywy można określić jako bardzo obiecujące.

Ryzyko rodzi się wtedy, gdy nie wiesz dokładnie, co robisz.

Warren Buffett,
inwestor giełdowy, miliarder

Współpraca banku z ubezpieczycielem zapewnia optymalne ubezpieczenie dla danego produktu bankowego, umożliwia jednocześnie towarzystwom ubezpieczeniowym dystrybucję polis w sieci bankowej. Z produktami typu bancassurance osoba fizyczna najczęściej może zetknąć się w momencie otwierania rachunku osobistego. Dołączane są bowiem do niego różne produkty ubezpieczeniowe. Bancassurance daje wielostronne korzyści wszystkim uczestnikom rynku finansowego, przy jednoczesnym obniżeniu cen. Firmy ubezpieczeniowe zwiększają swoje przychody i obniżają koszty sprzedaży w stosunku do tradycyjnej sieci agentów. Banki uzyskują dodatkowe źródło dochodów, klienci są bardziej lojalni, zmniejsza się ryzyko udzielania kredytów jako następstwo poręczenia ich spłaty przez polisę ubezpieczeniową.

...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI