Aktualności

Z rynku finansowego

Polska liderem cyfryzacji sektora finansowego, ale poziom wiedzy finansowej Polaków nie jest wysoki

Jak Polacy oceniają swoją wiedzę na temat oszczędzania, inwestowania czy bezpiecznego korzystania z elektronicznych finansów? Na ile jesteśmy narodem przezornym, a w jakich sferach dominują w polskim społeczeństwie lekkomyślne postawy wobec pieniędzy? Wiedzą na ten temat nasi rodacy podzielili się z przedstawicielami Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW w ramach ósmej już edycji badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków”

Forum Usług Płatniczych 2025. Agnieszka Wachnicka. Foto: D&B LIGHT LTD
Z rynku finansowego

Konkurencyjność i bezpieczeństwo usług płatniczych

Tegoroczne Forum Usług Płatniczych otworzyli Agnieszka Wachnicka, wiceprezeska Związku Banków Polskich i Paweł Minkina, redaktor naczelny „Miesięcznika Finansowego BANK” oraz wiceprezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. W swoich wystąpieniach zwracali m.in. uwagę na najważniejsze wyzwania dla podmiotów świadczących usługi płatnicze, takie jak wzrost liczby transakcji elektronicznych, przemiany technologiczne i zmiany zwyczajów płatniczych klientów oraz rosnące zagrożenia ze strony cyberprzestępców.

sklep, koszyk sklepowy wypełniony pisankami, Wielkanoc, półki z towarami
Gospodarka

Zakupy wielkanocne kosztowne nie tylko dla klientów, zaległości handlu detalicznego wzrosły o blisko 182 mln zł r/r

Okres Wielkanocy w sektorze handlu tradycyjnie postrzegany jest jako czas wzmożonego popytu i wyższych przychodów, dziś coraz częściej staje się jednak dla przedsiębiorców z tej branży wyzwaniem. Wzrost presji na racjonalizację wydatków oraz utrzymująca się niepewność konsumentów sprawiają, że decyzje o zwiększonym zatowarowaniu i produkcji na okres świąteczny obarczone są wyższym ryzykiem inwestycyjnym i nie dają gwarancji zysku. Handel detaliczny nadal zmaga się z rosnącym zaległym zadłużeniem – według danych BIG InfoMonitor i BIK, zaległości firm z sektora przekroczyły na koniec lutego 2025 roku 3,3 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 182 mln zł w skali roku. Najgorzej negatywna dynamika zmian w zadłużeniu wygląda wśród wyspecjalizowanych sklepów spożywczych, w szczególności mięsnych oraz warzywniaków, czytamy w informacji prasowej Grupy BIK.

Paweł Bojko, wiceprezes zarządu EFL.
Technologie i innowacje

Ze Strefy Biznesu Credit Agricole BP i Grupy EFL korzysta już ponad 50 tys. użytkowników, co piąty jest rolnikiem

Strefa Biznesu, innowacyjna platforma łącząca produkty bankowe, leasingowe i usługi dodatkowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą, ma już rok i kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Okazuje się, że wygodne narzędzie do zarządzania codziennymi sprawami biznesowymi przygotowane przez Credit Agricole Bank Polska i Grupę EFL niezwykle cenią sobie rolnicy. Co piąty aktywny klient Strefy Biznesu to producent rolny.

STRONA 86 Z 2549