Aktualności

chłopiec z tabletem, w tle wirtualny cyberprzestępca w kapturze
Cyberbezpieczeństwo

Rośnie niepewność dzieci w sieci – wynika z badania ING Banku Śląskiego

ING Bank Śląski zapytał dzieci w wieku od 7 do 17 lat o to, na ile bezpiecznie czują się w Internecie i na jakie cyberzagrożenia były narażone. Z badania wynika, że wśród dzieci rośnie niepewność. Najmłodsi nie wykluczają, że padli ofiarą różnych cyberzagrożeń, ale nie są w stanie jednoznacznie określić, że takie incydenty miały miejsce. Ponad połowa dzieci chce dowiedzieć się więcej o tym, jak bezpiecznie korzystać z Internetu, czytamy w informacji prasowej Banku.

Miesięcznik Finansowy BANK, kwiecień 2024
Cyberbezpieczeństwo

„Miesięcznik Finansowy BANK” – kwiecień 2024. Trzecia największa gospodarka świata

W kwietniowym numerze skupiamy się głównie na problematyce cyberbezpieczeństwa, bez którego nie sposób wyobrazić sobie bankowości i finansów przyszłości. Nowe produkty i usługi, a także modele ataków, wymagać będą stałej aktualizacji sposobów prewencji stosowanych przez banki, a od konsumenta ciągłej edukacji i poszerzania wiedzy. Wdrażane i rozwijane technologie będą z pewnością sojusznikiem banków, jednak mogą też generować potencjalne kierunki przyszłych ataków.

Centrum digitalizacji Iron Mountain w Radomiu
Technologie i innowacje

Iron Mountain modernizuje centrum digitalizacji w Radomiu

Sfinalizowaliśmy pierwszy etap remontu centrum digitalizacji w Radomiu, którego koszt wyniósł blisko 2,5 mln zł, ale to nie koniec inwestycji. Na unowocześnienie i dodatkowe wyposażenie obiektu, jego dalszą rozbudowę, a także budowę dedykowanego Centrum Digitalizacji Dziedzictwa Kulturowego szacunkowo przeznaczymy łącznie blisko 10 mln zł – mówi Iwona Sikora, Senior Vice President & General Manager EMEA w Iron Mountain.

ikona chatbota na wirtualnym ekranie, palec wskazujący
Technologie i innowacje

GENiusz Banku BNP Paribas

W Banku BNP Paribas realizowane jest pilotażowe wdrożenie generatywnej sztucznej inteligencji. Pracownicy banku z obszarów: bankowości detalicznej i korporacyjnej, ESG, cyberbezpieczeństwa, operacji, compliance oraz HR na co dzień korzystają już z chatbota GENiusz. Mogą go zapytać o wszystko, co znajduje się w wewnętrznej bazie wiedzy banku. GENiusz udziela spójnych odpowiedzi i wskazuje właściwe dokumenty źródłowe. Aplikacja jest stale rozwijana. Docelowo dostęp do niej uzyska nawet kilka tysięcy pracowników, poinformował Bank.

STRONA 212 Z 2549