Adyen wprowadza na rynek autorskie terminale płatnicze
Seria terminali to tym samym kolejny krok Adyen w kierunku rozwoju oferty dla Unified Commerce. Wiadomość o wprowadzeniu terminali na rynek połączono z ogłoszeniem wyników finansowych za pierwsze półrocze 2022 roku, w którym Adyen przetworzyło wolumen transakcji na poziomie 345,8 mld euro przekładający się na 60% wzrost rok do roku, osiągnęło powyżej 608,5 mln euro przychodów netto (wzrost o 37% rok do roku), a zysk firmy przed opodatkowaniem wyniósł 356,3 mln (wzrost o 31% rok do roku).
Czytaj także: Adyen, dostawca usług płatniczych zwiększa swoją obecność w Polsce >>>
Adyen koncentruje się na projektowaniu innowacji w Unified Commerce zarówno dla przedsiębiorstw oraz platform, jak i sektora MŚP. Nowa seria urządzeń to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy pragną korzystać z niedużego, niezawodnego, przystępnego cenowo i dyskretnego mobilnego urządzenia płatniczego, które byłoby zasilane bateriami. Firma starannie przemyślała szczegóły projektu, upewniając się, że dźwięk, wygląd i odczucia z korzystania są adekwatne do ustalonych przez Adyen wysokich standardów obsługi płatności.
„Zawsze wierzyliśmy w siłę rozmów i prawdziwej współpracy z klientami, dzięki czemu możemy poznawać ich potrzeby na bieżąco i oferować rozwiązania bazujące na faktycznych oczekiwaniach. Wejście w świat terminali i stworzenie własnej serii sprzętu to potwierdzenie realizacji obietnicy, jaką składamy partnerom od początku działalności. Terminale zaprojektowaliśmy na podstawie doświadczeń wielu ostatnich lat, dlatego jesteśmy przekonani, że zapewnią one przedsiębiorcom najwyższej jakości doświadczenia w handlu” – komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.
Modele terminali płatniczych w ofercie Adye
Pierwszy z terminali to model NYC1. To przystępne i elastyczne urządzenie w zakresie płatności stacjonarnych. Umożliwia firmom przyjmowanie płatności za pomocą małego czytnika kart połączonego z SDK na telefonie lub tablecie, który pozwala zaoferować w pełni dostosowany przepływ płatności we własnej aplikacji POS. To optymalne rozwiązanie dla firm, które zainwestowały w sprzęt (np. telefony lub tablety) i planują dodać funkcje płatności do swojego systemu. Konkretniej, jest to idealne rozwiązanie dla platform, które chcą zaoferować proste i niedrogie urządzenie płatnicze wspieranym przez siebie małym firmom, oraz dla przedsiębiorstw, którym zależy na mobilności i bezproblemowym doświadczeniu kupującego. Terminal jest dostępny w USA, a wkrótce pojawi się także w kolejnych krajach.
Drugim terminalem w ofercie Adyen jest AMS1 z wbudowanym systemem Android – małe i niedrogie rozwiązanie, którego firmy mogą używać do przyjmowania płatności, a także do uruchamiania własnych aplikacji firmowych. Poprzez połączenie aplikacji, pracownicy sklepu mogą mieć dostęp do kasy, zarządzać zapasami i przyjmować płatności z poziomu jednego urządzenia. Ta spójność systemu wspiera codzienne operacje, a jednocześnie zapewnia bezproblemową obsługę kasy, zmniejsza kolejki i umożliwia rozliczenie z klientem w dowolnym miejscu w sklepie. AMS1 jest korzystnym rozwiązaniem dla firm i platform, które chcą mieć dostęp do wszystkich aplikacji operacyjnych z jednego urządzenia. Terminal będzie dostępny w wielu regionach świata jeszcze w tym roku, zaczynając od Europy i Ameryki Północnej. Wraz z ogłoszeniem oferty terminali Adyen zaprezentowało wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022 roku. Firma przetworzyła wolumen transakcji na poziomie 345,8 mld euro, co oznacza wzrost o 60% rok do roku. Zysk przed opodatkowaniem (EBITDA) wyniósł 356,3 mln euro, co oznacza wzrost o 31%. W Polsce, Adyen nadal rozwija swoją działalność z zespołem 13 pracowników w Warszawie i wspiera nowo pozyskanych lokalnych i międzynarodowych klientów, takich jak Uniqlo, Shopee, Xiaomi