Prezentacja: W czym pomaga bankom outsourcing IT?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2011.03.foto.86.aRozmowa z Mariuszem Sowińskim, ekspertem BSB Sp. z o.o. w obszarze outsourcingu

Czy inwestowanie w technologie IT to ciągle klucz do sukcesu biznesowego w banku?

– Niewątpliwie zaawansowane technologie IT są bankom niezbędne. Problem tylko w tym, czy bankowe systemy IT powinny być budowane i utrzymywane wewnątrz banku, czy dostarczane przez wyspecjalizowane firmy zewnętrzne jako usługi outsourcingowe. Jeszcze w minionej dekadzie stosowanie zaawansowanych technologii informatycznych w bankowości było elementem przewagi konkurencyjnej. Banki prześcigały się we wdrożeniach nowych, często kosztownych systemów informatycznych, aby uatrakcyjnić oferowane produkty i kanały ich sprzedaży, a także usprawnić zarządzanie w firmie.

Ten okres to epoka wdrożeń scentralizowanych systemów bankowych, hurtowni danych, systemów analitycznych wsparcia decyzji, a także elektronizacji i integracji kanałów dystrybucji produktów bankowych.

Wyścig wdrożeń w informatyce bankowej doprowadził do powstania w bankach cyfrowych twierdz, których utrzymanie, eksploatacja i bezpieczeństwo kosztuje miliony złotych rocznie i jest źródłem ryzyk operacyjnych, którymi coraz trudniej zarządzać. Dziś nowoczesny bank to „lekka” firma, która cały potencjał ekonomiczny i intelektualny angażuje w podstawową działalność biznesową, mnożąc przez to swoje zyski. Natomiast procesy wsparcia wydziela i oddaje do realizacji wysoko wyspecjalizowanym podmiotom, ograniczając przez to koszty prowadzonej działalności, zwiększając szybkość i elastyczność działania organizacji.

Jakie korzyści daje bankom outsourcing procesów IT?

– Pozwala bankowi skupić się na klientach, ofercie produktowej i zarządzaniu ryzykiem, pozostawiając profesjonalistom realizację funkcji wsparcia w postaci usług outsourcingowych świadczonych na ustalonym poziomie jakości.

Bank korzystający z outsourcingu w obszarze IT nie musi dzisiaj inwestować w ciągle zmieniające się technologie, ponosić kosztów utrzymania i stałego rozwoju własnych informatyków. Dzięki outsourcingowi ma dostęp do najnowszych rozwiązań informatycznych, a wyścig o miano najlepszego nie rozgrywa się na polu posiadanych technologii, ale w dziedzinie tworzenia i sprzedaży nowych produktów i optymalizacji wewnętrznych procesów przedsiębiorstwa.

Dzisiejszy poziom technologiczny systemów informatycznych pozwala bankom na korzystanie z aplikacji w outsourcingowym modelu SaaS (Software as a Service). Systemy, które najczęściej udostępnia się w ten sposób bankom to internetowe portale informacyjne, systemy obsługujące rachunki klientów oraz aplikacje do sprzedaży produktów bankowych w ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI