IT@Bank 2015: Technologia dyktuje warunki w bankowości?
Nowe technologie, jak nigdy dotąd, silnie wyznaczają poziom konkurencyjności na rynku. Dotyczy to również sektora bankowego. Instytucje finansowe muszą dokonać transformacji dotychczasowego modelu biznesowego i wdrożyć rozwiązania IT, które pozwolą sprostać coraz to większym oczekiwaniom klientów. Wyzwanie to jest o tyle trudne, że w sektorze finansowym bardzo liczą się stabilność i bezpieczeństwo. Jak zatem przejść nieuniknioną transformację i utrzymać wizerunek bezpiecznej i nowoczesnej instytucji?
Przed sektorem bankowym stoi wiele wyzwań, jak np. rosnąca liczba silnych konkurentów, oczekiwania odpowiedniego zysku do wzrostu przychodów i potrzeba lepiej dopasowanych produktów. Najważniejsze są jednak globalne trendy związane z nowymi technologiami. Światowe firmy analityczne definiują pięć megatrendów rozwoju sektora finansowego: mobilność, chmura obliczeniowa, analityka, społeczności oraz bezpieczeństwo. Żeby im sprostać, konieczna jest transformacja bankowego modelu biznesu i ustalenie nowych strategicznych kierunków rozwoju. Wyzwania te oznaczają dla banków dalszy ciąg rewolucji. Według firmy badawczej E&Y w ciągu następnej dekady banki będą wprowadzać cyfrowe produkty jeszcze bardziej dostosowane do potrzeb klienta, a ich wdrożenie będzie możliwe dzięki outsourcingowi usług IT. Nic dziwnego, że liczba firm, oferujących usługi finansowe, które korzystają z nowych rozwiązań technologicznych, rośnie w dynamicznym tempie. Wykorzystanie ich gwarantuje dziś silną pozycję na rynku i bycie o krok przed konkurencją.
Technologie zmieniają bankowość
Banki coraz chętniej inwestują w IT. Chcą osiągnąć wyższe ROI oraz zoptymalizować koszty związane z wykorzystaniem infrastruktury IT. Dążą w ten sposób do spełnienia oczekiwań klientów, poprawy bezpieczeństwa, zwiększenia dostępności i rozwoju mobilności usług. Przykładem wykorzystania technologicznej szansy jest Wielkopolska Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo- Kredytowa, która przy wsparciu Beyond.pl dostarcza swoim klientom lepiej dopasowane usługi, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Wpływ postępującej cyfryzacji na bankowość widać wyraźnie, choćby na przykładzie zachowania konsumentów. Obecnie klient indywidualny przed wizytą w banku sam w internecie zdobywa interesujące go informacje i na spotkanie idzie już przygotowany. Jesteśmy też świadkami przesuwania się transakcyjności z placó...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI