IT@Bank 2015: Finansowe alianse

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Rynek finansowy staje się coraz bardziej łakomym kąskiem dla firm zajmujących się dostarczaniem usług oraz urządzeń IT i elektronicznych.

Adam Żółw

Trzy lata temu co dziesiąty Amerykanin i Brytyjczyk z 5 tys. przebadanych na zlecenie firmy doradczej KAE mówili, że spróbuje bankowości w wydaniu Apple, gdyby pojawiła się taka możliwość. Wśród użytkowników urządzeń Apple odsetek zainteresowanych wynosił nawet 45 proc. Analitycy stwierdzali w podsumowaniu tego raportu, że Apple może być poważnym wyzwaniem dla tradycyjnych instytucji finansowych. Podkreślali przy tym jednak, że musi minąć trochę czasu zanim korporacja stanie się najbardziej zyskownym bankiem konsumenckim. Jak widać trzy lata nie wystarczyły nawet na rozpoczęcie takiej działalności. Jednak wydaje się, że pojawienie się banku z logo producenta elektroniki to kwestia czasu. Firmy tego typu zyskują i przywiązują do siebie olbrzymie grono klientów. Podobnie jak operatorzy telefonii komórkowej. A przedsięwzięcia bankowe tych ostatnich znamy już z naszego rynku.

Nie od razu bankowość zbudowano

Głównymi pretendentami do zdobycia za jakiś czas tytułu lidera bankowości stają się m.in. Google, Amazon, Apple, Samsung i Facebook. Użytkownicy uważają je za bardzo innowacyjne, niestety ich wizerunek kuleje na polu prywatności, ta zaś w bankowości jest szczególnie istotna. Znikoma ilość osób korzystających z usł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI