Bank i Klient: Promocja po obniżce

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2015.11.foto.214.267xUbiegłoroczna obniżka maksymalnych stawek interchange fee - to jedno z tych wydarzeń na rynku bankowym, które wymyka się jednoznacznym opiniom. W dłuższej perspektywie bardziej atrakcyjne stawki mogą przyczynić się do zwiększenia liczby akceptantów - co nie zmienia faktu, iż utracone przez banki środki w znacznej części przeznaczane były na promowanie rozliczeń bezgotówkowych.

Kamil Czajka

Czy banki nadal prowadzą kampanie promujące obrót bezgotówkowy – i na jaką skalę? Kto oferuje możliwość wypłacania gotówki przy płatności kartą (cashback), a kto premie typu moneyback? Wreszcie – czy i jak obniżka opłaty interchange wpłynęła na zaangażowanie banków w tego typu inicjatywy? Z tymi pytaniami zwróciliśmy się do przedstawicieli kilku polskich banków.

Marcin Chruściel
dyrektor ds. Biznesu Kartowego i Płatności Mobilnych, Raiffeisen Polbank:

Bardzo istotnym elementem budowania wzajemnych relacji banku z klientem jest transakcyjność, a obrót bezgotówkowy – np. kartami – stanowi istotę codziennego korzystania z usług bankowych przez dzisiejszych klientów. Dlatego promujemy i będziemy go promować, np. poprzez zachęcanie do płatności kartami w internecie. Nasi klienci mają np. możliwość korzystania z portfela do płatności internetowych V.me. To świetna alternatywa dla przelewów, pay-by-link czy gotówki. Jeśli chodzi o możliwość wypłaty gotówki podczas płacenia kartą, to – obserwując coraz większą popularność tej usługi – będziemy ją stopniowo wprowadzać i promować jako alternatywę dla np. bankomatu.

Programy typu moneyback są obecnie rewidowane na rynku; jak można zauważyć, banki masowo wycofują się z tych, lub podobnych, działań. W Raiffeisen Polbanku stale poszukujemy jednak nowych i ciekawych rozwiązań, które dają użytkownikom naszych produktów dodatkowe korzyści. Przykładem jest choćby portfel V.me, który wsparty został ciekawymi promocjami, a to dopiero początek zmian i ulepszania naszej oferty. Chcemy, aby nasze karty były dla klientów zawsze produktem pierwszego wyboru, zapewniając im nie tylko komfort i wygodę, ale też oraz dodatkowe korzyści

Marcin Data
dyrektor ds. Produktów Oszczędnościowych i Daily Banking, Credit Agricole:

Bank Credit Agricole stale angażuje się w zwiększanie świadomości klientów i promowanie płatności bezgotówkowych. Jednym ze stałych elementów naszej oferty jest usługa CAsaver, która dotyczy wyłącznie płatności kartami debetowymi w sklepach. CAsaver pozwala na regularne odkładanie niewielkich kwot przy okazji codziennych zakupów poprzez zaokrąglanie transakcji i przekazywanie kwot na rachunek oszczędnościowy. Obecnie dobiega końca internetowa edycja rozpoczętej pod koniec marca kampanii kont pod hasłem „Czy jesteś gotowy na 1000 zł”, dzięki której klient może zyskać dodatkowy bonus do CAsaver do łącznej kwoty 500 zł. Także w naszej promocji 1 Konta „Polecam 1 Konto Extra”, skierowanego do osób młodych, która obowiązywała do 7 lipca, klienci zyskiwali premię dzięki aktywnemu płaceniu kartami. Premia jest wypłacana w postaci odsetek na konto klienta. W czasie całego okresu promocji można zyskać nawet 400 zł. Ponadto klienci naszego banku, korzystający z kart debetowych i kredytowych, mogą oczywiście uczestniczyć w przygotowanych przez organizacje płatnicze kampaniach, szeroko promowanych w mediach. Obrót bezgotówkowy wśród klientów promujemy również w naszym Klubie Rabatowym, który oferuje dodatkowe zniżki za transakcje wszystkimi kartami wydanymi przez bank Credit Agricole. Cena płacona kartą jest pomniejszana przez sklep o kwotę rabatu bezpośrednio przy płatności na terminalu kartowym. Wysokość rabatu zależy od oferty każdego partnera klubu. Propagujemy również transakcje ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI