Rynek komputerów All-in-One rośnie
Komputery All-in-One, czyli monitor i jednostka centralna zamknięta w jednej, smukłej obudowie, mimo dużej konkurencji ze strony desktopów, wciąż umacniają swoją pozycję na rynku i zdobywają uznanie konsumentów. Zapotrzebowanie na tego typu urządzenia rośnie, co znajduje odzwierciedlenie w ich sprzedaży. Z szacunków firmy ASUS wynika, iż Polacy kupują miesięcznie średnio między 1000 a 1500 komputerów All-in-One.
Trwająca obecnie era mobilności przyćmiła kategorie produktowe nie wpisujące się w ten trend. AiO to urządzenia dostępne na rynku już od kilku lat, jednak przez pewien czas pozostawały one w cieniu urządzeń mobilnych takich jak smartfony, tablety, 2w1, notebooki i ultrabooki. All-in-One najczęściej pełnią rolę multimedialnych centrów rozrywki, które idealnie wpasowują się do nowoczesnego domu służąc także za funkcjonalne stanowisko pracy. Największą zaletą jest połączenie wydajności komputera stacjonarnego z ergonomicznym wyglądem i oszczędnością energii. Konsumenci cenią takie rozwiązania i coraz częściej wybierają urządzenia AiO zamiast tradycyjnych desktopów. Jak wskazują dane firmy ASUS, sprzedaż produktów tego typu w pierwszej połowie 2015 roku wzrosła o 18 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem.
AiO mogą być alternatywą dla desktopów
Według wyników sprzedaży urządzeń All-in-One firmy ASUS, konsumenci najchętniej wybierają produkty napędzane procesorami Intel Pentium i Core i3, wyposażone w dyski HDD o pojemności 1TB oraz 4GB pamięci operacyjnej RAM. Jeżeli zaś chodzi o przekątną wyświetlacza, to AiO, wyposażone w ekrany o wielkości od 19 do 23 cali, stanowią ok. 60 proc. rynku. Przystępność cenowa oraz łatwość użytkowania sprawiają, że urządzenia te coraz częściej znajdują zastosowanie w domach Polaków, a nawet wypierają tradycyjne desktopy. Pod względem ergonomii i funkcjonalności wygrywają w pojedynkach z tradycyjnymi komputerami stacjonarnymi.
Zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania w segmencie AiO. Produkty te stanowią 70 procent całkowitej sprzedaży desktopów firmy ASUS, co stanowi udział w polskim rynku na poziomie 12 procent. Nasi analitycy szacują, że w tym roku może on zwiększyć się nawet do 20 procent. Odpowiadając na potrzeby naszych konsumentów, w drugiej połowie roku planujemy wprowadzić na rynek nową serię Zen AiO. Będą to urządzenia inspirowane filozofią Zen, które doskonale łączą w sobie znakomitą wydajność oraz elegancki wygląd, co doskonale sprawdzi się zarówno w domowym zaciszu, jak i w firmie. – mówi Szymon Winciorek, Business Development Manager, ASUS Polska.
Komputer All in One – w domu i w firmie
Komputery AiO wykorzystywane są między innymi przez wiele instytucji państwowych oraz firmy korzystające z technologii Digital Signage, czyli rozwijającego się trendu wyświetlania informacji multimedialnych i reklam na dotykowych wyświetlaczach zarówno w przestrzeni publicznej, jak i komercyjnej. Najczęściej spotkać je można w takich miejscach jak: dworce, lotniska czy punkty sprzedaży. To właśnie w takich przestrzeniach komputery AiO spełniają swoją rolę jako multimedialne i dynamiczne kompleksowe urządzenia, na których z łatwością można aktualizować wyświetlane treści.
Dzięki łączności bezprzewodowej o wysokiej prędkości, urządzenia AiO w pełni sprawdzają się również podczas strumieniowania danych z innych urządzeń. Komputery firmy ASUS pozwolą nam także dodatkowo na stworzenie domowego centrum pamięci w chmurze. Za pomocą aplikacji ASUS HomeCloud i ASUS WebStorage członkowie rodziny mogą w intuicyjny sposób dzielić swoje dane ze wszystkimi domownikami z dowolnego miejsca, bez względu na to z jakiego urządzenia korzystają – wystarczy połączenie z Internetem.
Warto mieć na uwadze, że gwałtowny rozwój nowych technologii przyczynia się do stałego poszerzania zakresu funkcjonalności urządzeń typu All-in-One. ASUS, chcąc jeszcze bardziej wykorzystać potencjał wspomnianych komputerów, postanowił zaimplementować w nowych produktach pionierską kamerę Intel RealSense 3D. Dzięki zastosowaniu dwóch obiektywów, aparat nowego Zen AiO PRO Z240IC jest w stanie na bieżąco i w czasie rzeczywistym śledzić ruchy użytkownika, dając między innymi możliwość przewijania stron internetowych, otwieranie poszczególnych aplikacji czy nawet grania za pomocą gestów. Co ważne, kamera RealSense 3D umożliwia skanowanie obiektów 3D, które mogą zostać skopiowane z wykorzystaniem drukarki 3D. – podsumowuje Szymon Winciorek, Business Development Manager, ASUS Polska.
Szymon Winciorek
Business Development Manager
ASUS Polska