Michał Bolesławski: Bankowość internetowa dla korporacji

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

150703.michal.boleslawski.400xWypowiedź dla alebank.pl: Michał Bolesławski - Wiceprezes Zarządu ING Banku Śląski S.A

Michał Bolesławski: Publikujemy nową wesję aplikacji mobilnej, która będzie dostępna za pomocą nośników typu iphone, smartfony, systemy android, inne typy urządzeń mobilnych, a pod koniec listopada wyjdziemy z nową wersją bankowości transakcyjnej – będzie to bardzo spójne z aplikacją, którą w tym momencie prezentujemy.

Patrzyliśmy na przedsiębiorstwa nie tylko bankowe, ale na inne typy aplikacji. Analizowaliśmy także te aplikacje mobilne, które zostały stworzone przez przedsiębiorstwa czy też sklepy internetowe i braliśmy pod uwagę najróżnejszego typu doświadczenia z tym związane – sposób autoryzacji transakcji, zamykania jej, sposobu prezentowania danych. Przeanalizowaliśmy dobre rozwiązania, które widzieliśmy wśród innych banków – w tym zagranicznych  – i łącząc to z tym, co wiedzieliśmy od naszych klientów wyszliśmy z rozwiązaniem, które łączy najbardziej interesujące nas trendy bankowości internetowej.

Wzięliśmy pod uwagę wszystkie te uwagi, które były zgłaszane do obecnej aplikacji i do systemu. Porównaliśmy jakie są dostępne rozwiązania w Europie i poza nią i na tej podstawie stworzyliśmy nową wersję bankowości transakcyjnej dla przedsiębiorstw i aplikacji mobinej opartą na prostocie, transparentności, możliwości indywidualnego aranżowania widoku strony przez każdego użytkownika, opartą na tym, aby znajdowały się tam ikony, funkcjonalności, które są dla danej osoby z punktu widzenia wykonywanego typu zadania w obrębie firmy najważniejsze, albo jedynie te, które są ważne. Sposób prezentowania danych, wizualizacja jest także dostosowana do tego w jaki sposób najlepiej zauważyć konkretne rzeczy na każdej ze stron, a nie poszukiwać ich, zastanawiać się, nie uczyć się aplikacji tylko działać w sposob intuicyjny.

Mamy inne potrzeby po stronie przedsiębiorstwa i osoby fizycznej. Jeżeli mówimy o podwójnej autoryzacji to nie jest ona potrzebna po stronie osób fizycznych, a po stronie przedsiębiorstw jest standardem. Jeżeli chodzi o user experience to mówimy o dość silnej konwergencji. Jesteśmy tymi samymi osobami, które w domu autoryzują coś w pewien sposób i oczekują, że po stronie przedsiębiorstw będą to autoryzowały w podobny sposób, a nie będą się uczyly kompletnie odmiennego działania. Bankowości mobilne dla osób fizycznych i przedsiębiorstw muszą być podobne dlatego, że rozmawiamy o tym samym typie doświadczenia, które mamy jako klient.

Jeżeli jesienią wprowadzimy nowy system transakcyjny, który będzie na tabletach i laptopach to będzie tak skonstruowany, że będzie dostępny za pomocą telefonów komórkowych. Sama wersja mobilna jako natywna straci sens w tym momencie. Taka sama wersja będzie dostępna za pomocą bankowości stacjonarnej jak i mobilnej. Możemy w tym momencie mówić o bankowości internetowej ogółem a nie o wersji specyficznie mobilnej. To będziemy dalej rozwijać. O kolejnej wersji nie myślimy bo zakładamy, że ta, która będzie stworzona wybiega mocno w przyszłość i będzie w stanie zaspokoić wszelkie potrzeby klientów, a jednocześnie tym, którzy tych potrzeb nie mają będzie oferowała prostotę.

Zobacz rozmowę w wersji wideo: https://www.youtube.com/watch?v=dFUBWwYwE24

aleBank.pl