F5 wybiera Polskę na miejsce nowej inwestycji Technical Center Warsaw
Najważniejsze informacje
Technical Center Warsaw zapewni jeszcze lepszą jakość obsługi klientów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki
Technical Center Warsaw to druga na świecie (obok Stanów Zjednoczonych) lokalizacja dla Centrum Bezpieczeństwa firmy F5 Networks
Polska została wybrana ze względu na korzystne położenie geograficzne, potencjał wzrostu gospodarczego oraz dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry IT.
F5 Networks ogłosił, że Polska została wybrana na miejsce kluczowej inwestycji Technical Center Warsaw, związanej z obsługą klienta, usługami bezpieczeństwa oraz rozwojem produktów.
Wpisując się w strategię globalnych inwestycji F5, projekt ten stanowi kolejny krok w zapewnieniu najwyższej jakości obsługi klientów 24/7, bez względu na strefy czasowe, w których są zlokalizowani. Polska została wybrana między innymi ze względu na korzystne położenie geograficzne oraz dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry IT.
Technical Center Warsaw na Mokotowie to nowe miejsce pracy dla wykwalifikowanych specjalistów z branży IT. Inwestycja obejmie kluczowe obszary takie jak dział wsparcia technicznego czy dział Rozwoju Produktu. W ramach inwestycji znajdzie się również Centrum Bezpieczeństwa F5 (Security Operations Center – SOC), świadczące usługi bezpieczeństwa i monitoring zagrożeń w czasie rzeczywistym, stanowiące uzupełnienie działalności Centrum Bezpieczeństwa w Seattle ( całodobowy model obsługi klientów).Będzie to jedno z niewielu takich miejsc zarówno w Polsce jak i w Europie. Zarówno dział Wsparcia Technicznego jak i Centrum Bezpieczeństwa rozpoczęły działania w trybie testowym już kilka miesięcy temu.
„Witamy F5 w stolicy gospodarczego lidera Europy. W kraju, który, podobnie jak ta innowacyjna firma, chce wyróżniać się na tle konkurencji” powiedział Sławomir Majman prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. „Polska znana jest z umiejętności stwarzania biznesowi bezpiecznych warunków i twórczego środowiska do rozwoju. Dlatego coraz skuteczniej przyciąga zaawansowane firmy technologiczne o zasięgu globalnym. Od tej chwili za innowacyjnymi rozwiązaniami F5 stać będą polscy informatycy. To właśnie ich unikalne umiejętności, które zdobywają na polskich uczelniach technicznych, sprawiają, że sektor IT w Polsce będzie kuźnią złożonych technologicznie rozwiązań Od dziś F5 będzie działać w ramach najszybciej rozwijającej się gospodarki Unii Europejskiej.„
Według raportu Research and Markets, polski sektor IT utrzymuje tendencję wzrostową, a jego skumulowany, roczny wskaźnik wzrostu w skali CAGR będzie wynosił 5.59% do 2018 roku1. Analitycy z instytutu McKinsey stwierdzili natomiast, że jednym z największych źródeł wzrostu zaawansowanych usług biznesowych w Polsce, będzie obszar IT2.
Centrum Bezpieczeństwa
Centrum Bezpieczeństwa (SOC) w Warszawie rozszerzy obszar, w którym F5 będzie wspierał klientów, wykorzystując bazujące na chmurze usługi aplikacyjne platformy Silverline™. Centrum zapewni klientom firmy dostęp 24/7 do wyspecjalizowanych ekspertów bezpieczeństwa F5, którzy monitorują ataki wielowarstwowe w czasie rzeczywistym.
Jako jedno z niewielu tego typu miejsc w Europie, SOC będzie obejmował zespół badaczy i analityków, skupiających się na nowych atakach z całego świata i uaktualniających informacje dotyczące najnowszego złośliwego oprogramowania, ataków zero-day oraz phishingu – wymierzonych w globalne przedsiębiorstwa.
W bliskiej przyszłości planowany jest rozwój Centrum. W pierwszej fazie SOC będzie oferował usługi zwalczania oszustw internetowych (F5® WebSafe), natomiast do końca roku uruchomiona zostanie ochrona przed atakami typu DDoS.
„Oczekujemy, że SOC oraz Centrum Wsparcia Klientów w Warszawie, znacząco wpłynie na sytuację nie tylko w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, ale i w innych regionach.” powiedział Julian Eames, wiceprezydent ds. operacji biznesowych w F5. „Żyjemy w świecie, w którym poprawne działanie aplikacji ma coraz większe znaczenie, a klienci wymagają by dostarczać im wydajne, elastyczne i innowacyjne rozwiązania, które poradzą sobie z wyzwaniami związanymi z działaniem w środowisku chmurowym i otoczeniu sieciowym, a także wyzwaniami dotyczącymi bezpieczeństwa i mobilności.„
Rozwój Produktów
Dzięki działowi rozwoju produktu zlokalizowanemu w Polsce, F5 zwiększy całościową wydajność oraz zapewni wsparcie dla zespołów w obszarze EMEA. Wśród pracowników znajdą się osoby przeprowadzające testy manualne oraz automatyczne, a także dbające o rozwój infrastruktury testowej.
“Dodatkowo, cieszymy się, że będziemy mogli rozszerzyć nasz zespół rozwoju produktów o polskich specjalistów.” dodał Julian Eames. “Dzięki platformie Silverline i architekturze F5 Synthesis, pomagamy naszym klientom łączyć zasoby znajdujące się na serwerach, w chmurze czy w postaci hybrydowej. Inwestycje takie jak ta, pokazują zaangażowanie F5, by być na bieżąco ze zmieniającymi się sposobami wykorzystywania aplikacji w środowiskach fizycznym i wirtualnym, a także w podejściu SaaS.„
Obsługa Techniczna
Stworzenie nowego Centrum Wsparcia Klientów w regionie EMEA zwiększy możliwość szybkiej reakcji ekspertów F5 na problemy klientów. Dział zatrudni kilkudziesięciu inżynierów w przeciągu najbliższych trzech lat. Zespół zapewni kompleksowe portfolio rozwiązań, aby pomóc klientom zaprojektować, wdrożyć, zarządzać i optymalizować infrastrukturę IT, uzupełniając tym samym 80-osobowy zespół F5 w Chertsey w Wielkiej Brytanii.
Źródło: F5
(1) http://www.researchandmarkets.com/reports/2912813/it-market-in-poland-2014-2018
(2) http://www.mckinsey.com/locations/warsaw/publications/Poland%202025_full_report.pdf