Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Artykuły

Okrągły Stół dla Sektora Bankowego z rekomendacjami dotyczącymi zielonego finansowania

23.06.2023 16:38 Związek Banków Polskich / ZBP
Okrągły Stół dla Sektora Bankowego z rekomendacjami dotyczącymi zielonego finansowania
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Gruntowa analiza standardów i sposobów klasyfikowania produktów jako zielonych, analiza ryzyka greenwashingu oraz ujednolicenie rozumienia i definiowania produktów zielonych. To główne rekomendacje po Panelu Komitetu ds. Zrównoważonego finansowania zorganizowanym w ramach Okrągłego Stołu dla Sektora Bankowego i NGOs.

Celem spotkania Komitetu ds. zrównoważonego finansowania Związku Banków Polskich było pogłębienie wątków strategicznych z zakresu zrównoważonego rozwoju dla sektora bankowego.

Panel to nawiązanie i kontynuacja rozmów zainicjowanych przez Uczestników III Okrągłego Stołu.

Jednym z postulatów jego uczestników była potrzeba pogłębienia dyskusji o kluczowej roli sektora bankowego w rozwoju zrównoważonych finansów w Polsce.

Inne artykuły tego autora:

  • Raport infoDOK kwiecień ’25: rośnie liczba wyłudzeń z wykorzystaniem skradzionej tożsamości
  • Już są przyjmowane zgłoszenia do V. edycji Konkursu „Spółdzielcza Technologia Roku”
  • Spotkanie z przedstawicielami Prime Collateralised Securities (PCS) w Związku Banków Polskich

Rekomendacje dla sektora


Przedstawiciele sektora bankowego jako konkluzja dyskusji zawarli szereg rekomendacji:

  • Przeprowadzenie przez sektor finansowy gruntownej analizy standardów i sposobów klasyfikowania produktów definiowanych jako zielone. Klasyfikacja ta powinna zostać pogłębiona o analizę ryzyka greenwashingu.
  • Podjęcie sektorowej próby zdefiniowania kryteriów rzetelnych planów tranzycji, które umożliwią oferowanie odpowiedniego finansowania bez ryzyka greenwashingu.
  • Pogłębienie współpracy sektora bankowego z administracją Państwową w zakresie wykorzystanie oferowanych subsydiów oraz wsparcia publicznego, jak i nawiązanie współpracy dla tworzenia zachęt na poziomie krajowym i ewentualnych ulg kapitałowych, które napędzą podaż instrumentów finansowych połączonych z ESG.  

Inne artykuły od Związek Banków Polskich / ZBP:

  • Raport infoDOK kwiecień ’25: rośnie liczba wyłudzeń z wykorzystaniem skradzionej tożsamości
  • Już są przyjmowane zgłoszenia do V. edycji Konkursu „Spółdzielcza Technologia Roku”
  • Spotkanie z przedstawicielami Prime Collateralised Securities (PCS) w Związku Banków Polskich

Dwa tematy spotkania

Obszar zrównoważonego finansowania jest niezwykle szeroki i stanowi przyczynek do wielu ciekawych dyskusji. Dlatego w trakcie spotkania skoncentrowano się na dwóch tematach:

  • Zarządzania stymulantami i ryzykami ESG, a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw
  • Wyzwania w finansowaniu w ramach transition plans – instrumenty finansowe wspierające transformacje.

W spotkaniu okrągłego stołu dla Sektora Bankowego i NGOs wzięli udział przedstawiciele sektora bankowego m.in. reprezentujący Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, BNP Paribas oraz Związek Banków Polskich.

A także przedstawiciele administracji Katarzyna Szwarc, Pełnomocnik Ministra Finansów ds. Strategii Rozwoju Rynku Finansowego i Kamil Liberadzki z Departamentu Rozwoju Regulacji UKNF oraz NGOs – Łukasz Dobrowolski, Dyrektor Climate Strategies Poland.

Źródło: Związek Banków Polskich / ZBP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
ESG / Environmental, Social and corporate GovernanceZwiązek Banków Polskich / ZBP
Autor Związek Banków Polskich / ZBP

Zobacz także

„Barometr Flotowy 2025” Arval Mobility Observatory
Polski rynek flotowy przyspiesza, ale bez elektromobilności
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”. Źródło: UEP
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania” – zwycięzcy
Fabryka - przemysł
2,6 mld zł zaległych zobowiązań najbardziej energochłonnych sektorów polskiej gospodarki
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}