Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

350 mln zł kredytu od EBOiR dla Santander Consumer Bank S.A. na pożyczki na modernizację ogrzewania w budynkach mieszkalnych

29.09.2022 16:17
350 mln zł kredytu od EBOiR dla Santander Consumer Bank S.A. na pożyczki na modernizację ogrzewania w budynkach mieszkalnych
Fot. stock.adobe.com / Max Zolotukhin
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOiR) udzieli bankowi Santander Consumer Bank S.A. (SCB) kredytu do wysokości 350 mln złotych (równowartość 75 mln Euro) na inwestycje związane z poprawą efektywności energetycznej oraz gospodarowania zasobami w budynkach mieszkalnych w Polsce, poinformował Bank.

Fundusze zostaną wykorzystane w formie pożyczek w walucie lokalnej i przeznaczone dla właścicieli nieruchomości z sektora prywatnego na inwestycje w energię odnawialną oraz poprawiające efektywność energetyczną w budynkach mieszkalnych, zgodnie z ustalonymi wcześniej minimalnymi kryteriami.

‒ Jesteśmy dumni mogąc zawrzeć tę umowę oraz spodziewamy się znacznego zainteresowania ze strony Konsumentów kredytami poprawiającymi efektywność energetyczną, które zostaną sfinansowane z naszych środków.

EBOiR zauważa rosnącą świadomość odnośnie znaczenia zrównoważonego i ekologicznego rozwoju w wielu naszych krajach operacyjnych ‒ powiedziała Melis Ekmen Tabojer, Dyrektor w EBOiR odpowiedzialna za banki i instytucje finansowe Unii Europejskiej, w Londynie.

Finasowanie poprawy efektywności energetycznej

Elisabetta Falcetti, Dyrektor Regionalny na Polskę i Kraje Bałtyckie EBOiR dodała iż:

‒ Rozpoczęcie okresu grzewczego tylko przypomniało nam w jak odpowiednim momencie podpisaliśmy tą umowę. Z przyjemnością kontynuujemy współpracę z tak silnym partnerem jakim jest Santander Consumer Bank, aby wspólnie dotrzeć do jak największej liczby zainteresowanych inwestycjami w poprawę efektywności energetycznej w mieszkalnictwie.

Program PolREEF

Kredyt zostanie udzielony w ramach Polskiego Programu Finansowania Efektywności Energetycznej w Budynkach Mieszkalnych (PolREEF), który zakłada finansowanie inwestycji na łączną kwotę 200 milionów Euro.

W Polsce sektor mieszkaniowy zużywa około 40% krajowego zapotrzebowania energetycznego, głównie na ogrzewanie, a około połowa zanieczyszczeń pochodzi ze starych kotłów węglowych.

PolREEF jest zgodny z krajowym Programem Priorytetowym „Czyste Powietrze”, uruchomionym w 2018 roku, mającym na celu wymianę przestarzałego ogrzewania i modernizację domów jednorodzinnych.

SCB to bank detaliczny, należący do Santander Bank Polska (60%) oraz Santander Consumer Finance (40%). Kredyt udzielony bankowi Santander Consumer Bank jest wsparty pakietem Współpracy Technicznej, finansowanym ze środków funduszu technicznego Taiwan Business oraz rządu polskiego poprzez Specjalny Fundusz Akcjonariuszy EBOiR, w celu wsparcia realizacji projektu.

Promowanie gospodarki niskoemisyjnej jest głównym celem pracy EBOiR w Polsce, gdzie EBOiR zainwestował do tej pory łącznie 11,8 miliarda Euro.

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Efektywność energetycznaElisabetta FalcettiESG / Environmental, Social and corporate GovernanceEuropejski Bank Odbudowy i Rozwoju / EBOiR / EBOR / EBRDKredyty proekologiczneMelis Ekmen TabojermodernizacjaProgram Czyste PowietrzeSantander Consumer Bank / SCBtermomodernizacja
Autor

Zobacz także

Kacper Dworniczak. Źródło: VeloBank
VeloTalent: Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku
„Barometr Flotowy 2025” Arval Mobility Observatory
Polski rynek flotowy przyspiesza, ale bez elektromobilności
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”. Źródło: UEP
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania” – zwycięzcy
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}