Link4: zimowe problemy kierowców
W kolejnej edycji Barometru Ubezpieczeniowego, badania na temat zachowań kierowców w Polsce, Link4 sprawdził w jaki sposób przygotowują się oni do zimy.
Zdecydowana większość, zmienia opony na zimowe (81 proc.). Część dostosowuje płyn do spryskiwaczy do temperatury (60 proc.), 31 proc. kupuje zimowe akcesoria (odmrażacz, skrobaczkę, łańcuchy).
Poza tym 19 proc. wymienia olej, 17 proc. sprawdza oświetlenie, 12 proc. robi przegląd w serwisie, a 6 proc. wymienia filtry kabinowe.
Najczęściej w czasie zimy zdarzają się kłopoty z akumulatorem (52 proc.). Kierowcy skarżą się na zamarzanie zamków (36 proc.) oraz płynów (19 proc.), awarię silnika (15 proc.), poślizg (13 proc.) i zasypanie pojazdu (12 proc.).
„Zgodnie z danymi Europ Assistance, do najczęstszych interwencji drogowych w ramach ubezpieczeń assistance zaliczamy usługi holowania (58 proc. przypadków), naprawy na miejscu (23 proc.) oraz organizację samochodu zastępczego (16 proc.)” – mówi Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowy Europ Assistance.
Z badań Link4 wynika, że w ramach przygotowania do zimy, jedynie 3 proc. kierowców wykupuje dodatkowe ubezpieczenie assistance. Badanie Barometr Ubezpieczeniowy Link4 zostało zrealizowane przez agencję badawczą IPSOS w listopadzie 2012 r., na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski w wieku powyżej 18. lat.
Źródło: PIU