To był rekordowy rok dla ERGO Hestii
Grupa ERGO Hestia w 2018 roku:
- składka przypisana brutto: 6,535 mld zł,
- wynik techniczny: 412,78 mln zł,
- zysk netto: 384,57 mln zł,
- dynamika sprzedaży: 111,6 proc.,
- premiera nowoczesnych systemów: Jupiter i Syriusz.
Dynamiczny rozwój sprzedaży zaowocował składką na poziomie 6,535 mld zł – najwyższą w historii Grupy ERGO Hestia. W połączeniu z wysoką rentownością zysk netto Grupy osiągnął wartość 384,57 mln zł. Rekordowe wyniki techniczne zanotowało towarzystwo majątkowe oraz cała Grupa – odpowiednio 385,64 mln oraz 412,78 mln zł.
2018 rok po raz kolejny potwierdził silną pozycję ERGO Hestii w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych. Sukcesem zakończyła się transformacja modelu biznesowego od dystrybucji zaawansowanych produktów ubezpieczeniowych w kierunku kompleksowych usług dających dodatkowe korzyści klientom. Nowa platforma ubezpieczeń korporacyjnych – Hestia Corporate Solutions – to odpowiedź na wyzwania cyfrowej gospodarki. Inżynierowie z Hestii Loss Control zbudowali centrum ryzyk cybernetycznych, tworząc paletę usług predykcji i prewencji, które pomagają klientom ERGO Hestii zabezpieczyć pewność ciągłości biznesu. Oferta ubezpieczenia zakłada również serwis inżynierski w zakresie testów podatności infrastruktury IT na zagrożenia atakami cybernetycznymi, a jej uzupełnieniem jest wsparcie klienta po szkodzie w zakresie odzyskiwania danych.
Jakość oferty korporacyjnej potwierdziło Stowarzyszenie Polskich Brokerów przyznając ERGO Hestia po raz 12 nagrodę dla najlepszego ubezpieczyciela dla firm.
Czytaj także: ERGO Hestia najlepszym ubezpieczycielem dla firm według brokerów ubezpieczeniowych >>>
Dane finansowe Grupy Ergo Hestia
Spółki Grupy ERGO Hestia: Dynamika sprzedaży w przypadku ubezpieczeń majątkowych
i życiowych wyniosła: 111,6 proc. Spółka majątkowa razem z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia osiągnęła wartość składki przypisanej brutto na poziomie 6,535 mld zł. Zysk netto spółek sięgnął 384,57 mln zł, a wynik techniczny wyniósł 412,78 mln zł. W ramach odszkodowań klienci Grupy ERGO Hestia otrzymali łącznie 4,176 mld zł.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA, które oferuje ubezpieczenia majątkowe,
w ciągu dwunastu miesięcy 2018 roku zebrało 6,092 mld zł składki przypisanej brutto, to o 12,1 proc. więcej niż w 2017 roku i jednocześnie o 5 punktów procentowych więcej, niż rynek. Wyniki finansowy
i techniczny za 2018 rok osiągnęły poziom odpowiednio 363,13 mln zł oraz 385,64 mln zł.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia SA zebrało w całym 2018 roku 442,85 mln zł składki przypisanej brutto, co oznacza wzrost o 5,7proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 21,44 mln zł (dynamika 1739,6 proc.), a wynik techniczny zamknął się na poziomie 27,13 mln zł (dynamika 100,8 proc.).
– „Bardzo dynamiczny rozwój Grupy potwierdziły historycznie najlepsze osiągnięcia zarówno pod kątem zebranej składki, jak też wyniku finansowego“ – mówi Grzegorz Szatkowski, wiceprezes ERGO Hestii ds. finansowych. – „Przekroczenie w ubezpieczeniach majątkowych poziomu 6 miliardów składki przypisanej brutto i utrzymanie ponadrynkowej dynamiki było możliwe między innymi dzięki wdrożeniu zaawansowanych modeli taryfikacyjnych. Nie bez znaczenia dla wyniku było utrzymanie wysokiej efektywności kosztowej“.
Zgodnie z nową strategią ERGO Hestia mocna stawia na potencjał analityczny zasobów informacyjnych spółki i kompetencje pracowników. Synergia tych wartości buduje przewagę rynkową ERGO Hestii.
– „Bardzo dobre wyniki finansowe dopingują nas do zwiększania wysiłku, aby utrzymać dla naszych klientów najwyższy standard ochrony. W minionym roku uruchomiliśmy pierwsze roboty automatyzujące procesy biznesowe i wprowadziliśmy dwa zaawansowane technologicznie systemy dla naszych pośredników – Jupiter i Syriusz. Obydwa są dedykowane dużym strukturom sprzedażowym, są intuicyjne i pozwalają na szybką sprzedaż ubezpieczeń. Dodatkowo Syriusz otwiera nową erę ubezpieczeń na życie ERGO Hestii. Kolejnym krokiem – już niedługo – będzie wprowadzenie nowych ubezpieczeń na życie dla klientów detalicznych“ – podsumowuje Grzegorz Szatkowski.