GPW: zakończenie XVII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej

GPW: zakończenie XVII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej
Giełda Papierów Wartościowych - Logo (źródło: GPW)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
16 kwietnia w Sali Notowań odbyła się gala finałowa XVII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej, organizowanej przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Główną nagrodę w konkursie odebrał zespół "Nie jesteśmy braćmi TCMI" z Technikum nr 3 w Tarnowie. Kolejne, czołowe miejsca zajęły drużyny: "Przedsiębiorcze Atomówki", "Giełdacze", "Ghostbusters" oraz "HBBC".

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (#SIGG) to projekt edukacyjny, składający się z gry inwestycyjnej i kursu e-learningowego #giełda #GPW @GPW_WSExchange

Ponad 19 tys. uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych – uczestników tegorocznej edycji SIGG, którzy utworzyli ok. 7 tys. giełdowych zespołów, zmierzyło się w XVII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej. Poznaliśmy wyniki konkursu, którego ostateczny etap odbył się 16 kwietnia w Sali Notowań GPW. Podczas Finału, będącego kilkugodzinną, skrupulatnie przygotowaną rozgrywką, zwycięskie zespoły z dwóch poprzednich etapów starały się „na żywo” pomnożyć posiadane wirtualne środki (wirtualny portfel w wysokości 20 tys. zł).

Przedmiotem wirtualnych inwestycji w Finale były akcje spółek wchodzących w skład indeksów WIG20
i mWIG40, ETF-y, kontrakty terminowe na akcje, kontrakty terminowe na indeksy WIG20 i mWIG40 oraz kontrakty walutowe. Ranking finału został ogłoszony bezpośrednio po jego zakończeniu. Główną nagrodę w konkursie odebrał zespół „Nie jesteśmy braćmi TCMI” z Technikum nr 3 w Tarnowie. Kolejne, czołowe miejsca zajęły drużyny: „Przedsiębiorcze Atomówki”, „Giełdacze”, „Ghostbusters” oraz „HBBC”.

MiejsceZespółSzkołaMiasto
1Nie jesteśmy braćmi TCMITechnikum nr 3Tarnów
2PRZEDSIĘBIORCZE ATOMÓWKI 

XXV Liceum Ogólnokształcące

 

Łódź
3Giełdacze 

Liceum Ogólnokształcące Nr II

 

Wrocław
4Ghostbusters 

I Liceum Ogólnokształcące w Olsztynie

 

Olsztyn
5HBBC 

V Liceum Ogólnokształcące

 

Kraków

 

6GSE Team 

Technikum Nr 4

 

Krosno
7Dzikie Grześki 

VI Liceum Ogólnokształcące

 

Gdynia
8It’s time to Rejkijawik 

XIII Liceum Ogólnokształcące

 

Szczecin
9EKONOM8 

Zespół Szkół Ekonomicznych

 

Mińsk Mazowiecki
10Powerangers

 

 

VI Liceum Ogólnokształcące

 

Warszawa
11MIXT 

Zespół Szkół Ogólnokształcących Liceum Ogólnokształcące

 

Kowary
12Wędrowni Kupcy 

Publiczne Salezjańskie Liceum Ogólnokształcące

 

Kraków
13Blonde and Brunette TCMI 

Technikum nr 3

 

Tarnów
14ORŁY I 

Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych

 

Żywiec
15Szóstka53 

VI Liceum Ogólnokształcące im. J. Lelewela

 

Łódź
16Agentki z Wall Street 

12 Niepubliczne Gimnazjum

 

 

Warszawa

 

17Bazylianka 

Gimnazjum nr 11 im. Adama Mickiewicza

 

 

 

Nowy Sącz

 

18Słodziaki Janusza 

II Liceum Ogólnokształcące

 

Tarnowskie Góry
19Szóstka52 

VI Liceum Ogólnokształcące im. J. Lelewela

 

Łódź
20WejherZaw21 

Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 2

 

Wejherowo

Projekt edukacyjny składający się z gry inwestycyjnej i kursu e-learningowego

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) to projekt edukacyjny, składający się z gry inwestycyjnej i kursu e-learningowego. Uczestnikami  są 2-4 osobowe zespoły uczniów ze szkół ponadpodstawowych pod opieką nauczycieli. Każdy Zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych pieniędzy. Na początku rozgrywek uczestnicy poznają instrumenty finansowe notowane na warszawskiej giełdzie: akcje, ETF-y i kontrakty terminowe, a następnie wspólnie decydują, w które chcieliby zainwestować i dokonują transakcji. Zarówno inwestowane pieniądze, jak i zawierane transakcje są wirtualne, ale zlecenia są realizowane na podstawie pochodzących z rzeczywistego rynku ofert kupna i sprzedaży.

Po 10 tygodniach rywalizacji oraz inwestowaniu wirtualnych środków (20 tys. zł) na czele rywalizacji w ramach I etapu ogólnopolskiego konkursu SIGG znaleźli się uczniowie z II Liceum Ogólnokształcącego
w Tarnowskich Górach. Drugi etap trwał od 25 lutego do 31 marca 2019 r. i polegał na inwestowaniu w  kontrakty terminowe na indeksy WIG20 i mWIG40, waluty oraz kontrakty akcyjne. Na pierwszym miejscu w tej fazie zmagań znalazł się Zespół MIXT z Liceum Ogólnokształcącego w Kowarach.
Do Finału  odbywającego się w Sali Notowań GPW zakwalifikowało się 20 zespołów (po 10
z wcześniejszych etapów), które najlepiej wykorzystały zdobytą wiedzę i najkorzystniej rozdysponowały wirtualne pieniądze. Spośród tej grupy zostali wyłonieni zwycięzcy i wyróżnieni tegorocznej edycji SIGG.

W konkursie nagrodzonych zostało pierwszych pięć zespołów, które uzyskały najwyższe wartości portfela inwestycyjnego w Finale SIGG. Nagrody pieniężne otrzymały zespoły oraz nauczyciel-opiekun:

  • 1 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 10 tysięcy złotych
  • 2 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 8 tysięcy złotych
  • 3 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 6 tysięcy złotych
  • 4 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 4 tysięcy złotych
  • 5 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 4 tysięcy złotych.

Wyróżnionych zostało natomiast 15 kolejnych, najlepszych zespołów w Finale SIGG, z których każda otrzymała nagrodę pieniężną w wysokości od 2 tys. zł do 1,4 tys. zł.

XVII edycja Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej została zorganizowana przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Fundację GPW, a partnerem strategicznym projektu była Fundacja
im. Lesława A. Pagi. Patronami honorowymi SIGG byli: Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Finansów, a także Mazowiecki Kurator Oświaty. Ponadto partnerami projektu byli: Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych, Fundacja KGHM oraz Warszawski Instytut Bankowości.

Źródło: Giełda Papierów Wartościowych / GPW