Zakaz handlu w niedziele. Po kredyt zamiast do galerii?
Polacy różnią się w ocenie wolnych od handlu niedziel. Nie ma jednak wątpliwości, że przepisy zmieniły sposób spędzania czasu w ten dzień, co przyznaje aż 20% badanych. Według innego badania, zrealizowanego na zlecenie NSZZ Solidarność, aż 81% pytanych kobiet deklarowało, że w niedziele niehandlowe więcej czasu poświęca rodzinie czy znajomym.
Po pożyczkę zamiast do galerii
Według danych Bancovo – platformy, która umożliwia branie kredytów przez Internet, wolne niedziele to także okazja do podejmowania wspólnych decyzji i analizowania rodzinnych finansów, planowania wydatków i budżetów.
– Obserwujemy duże zainteresowanie naszą platformą właśnie w niedziele. W naszym „sklepie z kredytami” ruch zaczyna się już o 6 rano. Od 10:00 liczba Klientów stabilizuje się i utrzymuje do późnych godzin wieczornych. Charakterystyczne dla niedziel jest to, że użytkownicy Bancovo.pl korzystają głównie z telefonów komórkowych, znacznie mniej ruchu przychodzącego pochodzi z komputerów czy laptopów. Różnica jest znaczna i wynosi około 40% na korzyść telefonów. To dobry wskaźnik – świadczy o dostępności naszej platformy i o tym jak „mobilnie” podchodzą dzisiaj konsumenci do pożyczania gotówki – mówi Monika Charamsa, prezes Bancovo.
Więcej najnowszych wiadomości o zakazie handlu w niedziele >>>
Jak podkreślają eksperci z Bancovo, decyzja o kredycie czy pożyczce nie powinna być podejmowana pod wpływem impulsu, bo wtedy łatwo dokonać niekorzystnego wyboru. Czas na przejrzenie różnych ofert i porównanie ich z pewnością sprzyja podejmowaniu najlepszych decyzji finansowych, ułatwia oszczędzanie i rozsądne użytkowanie pożyczonych pieniędzy. Zwłaszcza, kiedy wszystko to możemy zrobić bez wychodzenia z domu, korzystając z Internetu, który jest coraz popularniejszym kanałem zaciągania kredytów.
Dostępność nowych usług w internecie
– Dostępność nowych usług w internecie powoduje, że możemy korzystać swobodniej z produktów finansujących nasze plany, potrzeby czy marzenia. Wnioskując o kredyt, nie ma konieczności bezpośredniego kontaktu z jakimkolwiek pracownikiem. To wygodne rozwiązanie, z którego korzysta coraz więcej Polaków zresztą… nie tylko w niedziele – dodaje Monika Charamsa.
Wg badania przeprowadzonego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych (KPF) i Instytut Rozwoju Gospodarczego SGH „Sytuacja na rynku consumer finance” w pierwszym kwartale 2019 roku zwiększyła się grupa gospodarstw domowych obsługujących bezproblemowo swoje zobowiązania. W styczniu 2019 r. odsetek ten wyniósł prawie 80%, co jest drugim najlepszym wynikiem w historii badania. Zmniejszył się odsetek respondentów deklarujących problemy z obsługą zobowiązań, wzrosła natomiast grupa gospodarstw domowych, obsługujących zobowiązania bezproblemowo oraz tych, które deklarują, że problem zaległych zobowiązań w ogóle ich nie dotyczy.