Santander Bank Polska Instytucją Roku 2018
Konkurs „Instytucja Roku” jest prowadzony przez ekspertów portalu MojeBankowanie.pl. Celem inicjatywy jest poprawa poziomu jakości obsługi klientów firm z sektora finansowego oraz rozpowszechnianie najlepszych praktyk w tym zakresie.
W tegorocznej edycji przedstawiciele portalu MojeBankowanie.pl oceniali jakość obsługi w zdalnych kanałach kontaktu, w tym poprzez infolinię, e-mail, formularze kontaktowe. Badanie obejmowało 4 fale, podczas których sprawdzono m.in. dostępność kanałów kontaktu, szybkość i łatwość uzyskania informacji na infolinii, czas uzyskania odpowiedzi i jej zakres na wysłane zapytanie mailowe oraz kontakt przez czat/video czat. Santander Bank Polska zdobył w tej kategorii nagrodę „Najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych”.
Ponadto Santander Bank Polska otrzymał tytuł „Najlepszy bank w finansowaniu firm”, „Najlepszy bank w finansowaniu leasingu” i „Najlepsza jakość obsługi klienta biznesowego”. W tych kategoriach badanie składało się z 8 etapów i obejmowało: ocenę strony internetowej, analizę oferty, komunikację przez e-mail i czat, kontakt z infolinią, wizytę w placówce, proces założenia rachunku, finansowanie oraz kontakt po wizycie.
Nagrodzone zostały także działania z zakresu społecznej odpowiedzialności banków
Oprócz wyróżnień w sferze jakości usług finansowych, nagrodzone zostały także działania z zakresu społecznej odpowiedzialności banków. Kapituła konkursu, złożona z przedstawicieli Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i portalu MojeBankowanie.pl, przyznała tytuł „Banku Odpowiedzialnego Społecznie” Santander Bank Polska za projekty wpierające edukację – Santander Universidades i Program Stypendialny Fundacji Santander Bank Polska. Program Santander Universidades wyróżniono za współpracę z blisko 60 uczelniami wyższymi w Polsce oraz wspieranie i finansowe inicjatyw studentów na etapie kształcenia w szkolnictwie wyższym, natomiast Program stypendialny Fundacji Santander Bank Polska za „wspieranie rozwoju talentów uzdolnionej młodzieży w różnych dziedzinach”.
Santander Bank Polska wyróżniony w pięciu kategoriach
Santander Bank Polska otrzymał tytuł „Instytucji Roku 2018” w pięciu kategoriach:
„Najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych”
„Najlepsza jakość obsługi klienta biznesowego”
„Najlepszy bank w finansowaniu firm”
„Najlepszy bank w finansowaniu leasingu”
„Bank Odpowiedzialny Społecznie”