100 mln zł dostępne na projekty na tworzenie sieciowych produktów przez MŚP
„Tworzenie produktów sieciowych, czyli oferowanie produktów i usług pod jedną marką, nie dotyczy już tylko konsorcjów. Możliwość pozyskania dotacji, obok konsorcjum MŚP, otrzyma teraz także pojedynczy przedsiębiorca. Będzie mógł on sfinansować z dotacji swój produkt lub usługę, które wejdą w skład już istniejącego lub właśnie tworzonego produktu sieciowego, nawet jeżeli pozostałe jego elementy nie są objęte wsparciem” – czytamy w komunikacie.
Dodatkowe punkty podczas oceny projektu
Jeżeli o dofinansowanie wystąpi konsorcjum MŚP, otrzyma premię – dodatkowe punkty podczas oceny projektu, podano również.
„Wychodzimy naprzeciw potrzebom rynku. Naszym celem jest wzrost poziomu innowacyjnych inwestycji prywatnych, w tym również tych z branży turystycznej w makroregionie Polski Wschodniej” – powiedział wiceminister inwestycji i rozwoju Adam Hamryszczak, cytowany w materiale.
Zyskają również firmy, których produkt sieciowy obejmuje infrastrukturę sportową i rekreacyjną. Teraz będą mogły ją włączać w większej skali, bo wsparcie obejmie nowe typy obiektów. Ponadto na tego typu inwestycje można uzyskać wyższy niż do tej pory poziom dofinansowania – 80%. Zwiększony został też limit finansowania miejsc noclegowych – te koszty mogą stanowić nawet 35% kosztów kwalifikowalnych projektu, wskazano także.
Niższy minimalny próg kosztów kwalifikowalnych projektu
„Kolejnym ułatwieniem jest niższy minimalny próg kosztów kwalifikowalnych projektu (obniżony z 7 do 5 mln zł). To umożliwi realizację także mniejszych inwestycji – zmiana istotna szczególnie dla tych firm, które będą starały się o dotację w pojedynkę” – podsumowano.
Program Polska Wschodnia jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) i ma służyć rozwojowi innowacyjności i konkurencyjności pięciu województw: lubelskiego, podlaskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. Z Programu dofinansowywane są projekty nastawione na biznes: aktywizacja start-upów, wdrażanie innowacji w MŚP, zdobywanie zagranicznych rynków, rozwój firm z wykorzystaniem wzornictwa przemysłowego oraz projekty infrastrukturalne: drogi, ekologiczny transport miejski, koleje. Całkowity budżet programu to ponad 8 mld zł.
Źródło: ISBnews