Polacy tylko w styczniu opłacili kartą lub telefonem mandaty za ponad 133 tys. zł
Wyposażenie radiowozów w terminale do przyjmowania płatności kartami oraz BLIKIEM to drugi etap Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej.
W styczniu br. Policja otrzymała 1 890 terminali POS w ramach Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. Obecnie kierowcy ukarani mandatem mają możliwość uregulowania płatności na miejscu zdarzenia, za pomocą karty płatniczej lub telefonu wyposażonego w aplikację BLIK. Partnerem Programu wybranym do obsługi transakcji bezgotówkowych w Policji jest Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o.
– Popularyzacja obrotu bezgotówkowego jest jednym z priorytetów administracji państwowej. Proces ten powinien jednak przebiegać kompleksowo – tak w obszarze komercyjnym, jak i publicznym. Umożliwienie regulowania mandatów za wykroczenia drogowe kartą lub telefonem to oczekiwana zmiana na lepsze – tłumaczy Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR. – Dla kierowców oznacza to znacznie większą wygodę i dużą oszczędność czasu dzięki uniknięciu zbędnych formalności – przewiduje.
Wciąż można płacić gotówką lub przelewem
Poza możliwością dokonania płatności bezgotówkowo, dotychczasowe sposoby, tj. uregulowanie należności przelewem lub wpłatą gotówkową, są wciąż dostępne. Obcokrajowcy nadal są zobligowani do regulowania mandatu na miejscu wykroczenia w złotówkach, jednak teraz, oprócz formy gotówkowej, mają również do wyboru płatność kartą płatniczą.
Płatnicy nie ponoszą żadnych opłat
Wyposażanie policyjnych radiowozów w terminale płatnicze POS to element szerszego, ogólnopolskiego Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej, skierowanego do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. Przedsięwzięcie realizowane przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii we współpracy z KIR zakłada bezpłatne wyposażenie jednostek administracji publicznej w terminale płatnicze POS oraz usługę WebPOS Paybynet, czyli rodzaj wirtualnego terminala, pozwalającego przyjąć płatność smartfonem bezpośrednio przez urzędnika w punkcie obsługi. Żadnych opłat nie ponoszą także płatnicy.
Do Programu zgłosiło się już 1 289 urzędów z całego kraju, a z 1 054 placówkami podpisano już umowy na instalację terminali POS lub uruchomienie WebPOS Paybynet. Do końca stycznia 2018 r. klienci zrealizowali w urzędach ponad 255 tys. transakcji bezgotówkowych o wartości 32,2 mln zł.
Źródło: Informacja prasowa KIR